Portada Sociedá El Gobiernu tendrá nes manes pa fin de xunu el documentu que planifica la normalización hasta 2007

El Gobiernu tendrá nes manes pa fin de xunu el documentu que planifica la normalización hasta 2007

by asturnet

El Gobiernu tendrá nes manes en diez díes el documentu oficial que planifica la normalización de la llingua asturiana nos tres años que queden de llexislatura autonómica. La Oficina de Política Llingüística tien yá llistu el borrador definitivu del Plan de Normalización Sociollingüística, que contempla la publicación billingüe de gran parte’l Boletín Oficial del Principáu (BOPA) y la plena validez del asturianu nes comunicaciones, na enseñanza, na relixón y nel deporte.

Según avanzó a Asturnews el titular del departamentu de Política Llingüística, Ramón D’Andrés, too tendrá el so correspondiente plazu, polo qu’habrá oxetivos a curtiu plazu y otros más dilataos nel tiempu. Asina, ente les actuaciones más inmediates tán la recuperación de los topónimos tradicionales y l’usu normal del asturianu nos conceyos, dos asuntos que, de fechu, yá tán en marcha canalizaos pola Xunta de Toponimia y la Rede de Normalización nel ámbitu municipal.

Más tiempu llevará algamar la retulación billingüe de toles dependencies del Principáu y l’usu xeneralizáu del asturianu na imaxe corporativa del Gobiernu autonómicu, asina como la publicación en llingua asturiana de “gran parte” del BOPA. Too ello deberá ser una realidá palpable, según la propuesta del documentu, en tornu a 2007.

A lo llargo de 64 páxines cuyu primer borrador taba yá llistu nel mes de marzu, pónense plazos mui precisos a les actuaciones pa normalizar l’usu del asturianu en toles estayes, con menciones específiques a la relixón, el deporte, la enseñanza y la futura radiotelevisión autonómica asturiana, cuyes primeres emisiones regulares tán previstes pa mediaos de 2005 y a la que’l Plan de Normalización dedíca-y un capítulu espresu.

Pa entós deberá tar aplicándose dafechu el documentu, qu’agora va ser revisáu pol director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera, y darréu pola conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, nun camín de correcciones xerarquizaes que’l responsable de la Oficina de Política Llingüística espera que remate al rodiu’l prósimu mes de setiembre. Si se cumple esa espectativa, el Plan de Normalización Sociollingüística pasaría na seronda el filtru del Conseyu de Gobiernu y empezaría aplicase antes de fin d’añu.

A partir de propuestes “non traumátiques qu’indiquen qué camín hai que siguir, porque munches coses yá se tán faciendo”, según D’Andrés, el documentu nun-y pon fecha concreta a la declaración d’oficialidá pa la llingua asturiana, sinón que plantega una coficialidá ‘de fechu’ a base de llevar a la práctica toles midíes pormenorizaes nel plan.

Tamién te podria gustar