Portada Sociedá El Gobiernu posterga l’aprobación del plan de normalización hasta la llende’l plazu comprometíu

El Gobiernu posterga l’aprobación del plan de normalización hasta la llende’l plazu comprometíu

by asturnet

Nel últimu Conseyu de Gobiernu de xineru. L’Executivu autonómicu tendrá qu’aprobar la selmana qu’entra el documentu que rixe la política llingüística pa los prósimos tres años, si nun quier faltar al compromisu alquiríu pola conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, quien anunció la entrada en vigor del testu pa esti mesmu mes. Fontes del Executivu aseguren que’l Conseyu de Gobiernu yá anició l’análisis del documentu.

El pasáu 10 de payares, Migoya afirmó, na presentación pública del presupuestu de Cultura pa 2005, que’l Plan de Normalización Sociollingüística -primer documentu integral qu’aprobará’l Gobiernu autonómicu pa planificar la política llingüística con midíes concretes hasta 2007- entraría en vigor nesti mes de xineru, un plazu qu’escosa a mediaos de la prósima selmana yá que’l documentu precisa’l preste del Conseyu de Gobiernu y la última xuntanza del Executivu nesti mes produciráse previsiblemente’l xueves.

Diverses fontes de la propia Conseyería de Cultura indicaron que nesa fecha ye factible que s’apruebe el plan, cuyu análisis yá s’entamó nel Conseyu de Gobiernu, anque l’aprobación del documentu comentóse como inminente nes anteriores reuniones que l’Executivu mantuvo esti mes -la última d’elles, ayeri- y finalmente nun se produxo.

El partu’l Plan de Normalización remóntase al pasáu mes de marzu, fecha na que yá taba redactáu el borrador definitivu. A primeros de xunetu, el documentu aportó a la mesa de trabayu de la conseyera de Cultura, y a partir d’ehí, too foron especulaciones colos plazos pa la so aprobación y posterior entrada en vigor.

El director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, estimó primero que’l plan podría empezar a aplicase en setiembre de 2004 y depués albidró que’l documentu aprobaríase nel “últimu Conseyu de Gobiernu de 2004 o el primeru de 2005”. Nun foi asina.

A lo llargo de 64 páxines, nel Plan de Normalización pónense plazos mui precisos a les actuaciones pa normalizar l’usu del asturianu en toles estayes, con menciones específiques a la relixón, el deporte, la enseñanza y la radiotelevisión autonómica, a la que se-y dedica un capítulu espresu. Anque nun se fala espresamente d’oficialidá, el documentu plantega una coficialidá ‘de fechu’ a base de llevar a la práctica toles midíes pormenorizaes nel testu.

Archivu. Avance de conteníos del Plan de Normalización

Tamién te podria gustar