Portada Sociedá El Gobiernu descarta la enseñanza obligatoria d’asturianu y estudia una oficialidá ‘a la carta’

El Gobiernu descarta la enseñanza obligatoria d’asturianu y estudia una oficialidá ‘a la carta’

by asturnet

Nin sí nin non. El director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera, refugó esta mañana precisar si’l Gobiernu autonómicu apuesta pola coficialidá del asturianu na inminente reforma l’Estatutu d’Autonomía. En tóu casu, l’Executivu descarta de partida la enseñanza obligatoria de Llingua Asturiana nes escueles y estudia un modelu d’oficialidá ‘a la carta’, específica pal casu asturianu.

Nesi futurible modelu perfílase una regulación que nun incluya la obligatoriedá de que la ciudadanía fale, escriba o deprenda asturianu, según aseguró Ramón d’Andrés, responsable de la Oficina de Política Llingüística del Principáu. Tanto él como Madera insistieron, énte entrugues de los periodistes, n’alitar una vía “gradual y d’afitamientu de complicidaes” coles partes implicaes p’afondar na normalización de la llingua asturiana, qu’entienden como midida necesaria previa a la oficialidá.

L’argumentu repitíu nesti sen por dambos altos cargos de la Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu cuayó nuna espresión repitida hasta cuatro vegaes: Habrá que ver “qué tipu d’oficialidá”, porque nun esiste una plantiella única sinón que pue trazase un modelu ‘a la carta’. En cualquier casu, D’Andrés fizo un llamáu a abordar esi debate ensin rocea y Madera plantegó la necesidá de conxugar la defensa y promoción del asturianu cola voluntariedá del so usu por parte los ciudadanos.

Ramón D’Andrés y Carlos Madera ficieron estes declaraciones na presentación d’una guía pa la normalización llingüística nel ámbitu municipal que va empobinase a los 78 ayuntamientos del Principáu col envís final de que toos ellos apliquen les orientaciones conteníes nel llibru, que cuenta con una edición específica pal gallegu-asturianu.

L’asoleyamientu de la guía obedez a l’agrupamientu nuna denominada Rede de Normalización Llingüística nos Conceyos de los estremaos servicios llocales de promoción del asturianu que funcionen o tan a puntu d’echar a andar en Xixón, L.lena, Llangréu, Siero y les Mancomunidaes de la Sidra y del Cabu Peñes, lo que supón que la normalización de la llingua asturiana llega yá a más de 400.000 persones, el 45 por cientu de la población asturiana.

Tamién te podria gustar