Portada Sociedá El Gobiernu autonómicu sostién que’l so primer añu de mandatu supuso un “claru avance” del asturianu

El Gobiernu autonómicu sostién que’l so primer añu de mandatu supuso un “claru avance” del asturianu

by asturnet

El primer añu de Gobiernu en coalición de PSOE ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies supuso, según el propiu Executivu, un “claru avance” na promoción y protección de la llingua asturiana. Asina lo sostién l’Executivu nuna valoración oficial asoleyada ayeri na qu’anuncia l’inminente desendolcu de la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu y cambios na política editorial y de comunicación.

Según el documentu nel que los partíos qu’ostenten l’Executivu autonómicu faen repasu de los sos primeros doce meses d’acción conxunta, un añu depués qu’echare a andar el Gobiernu de coalición, los planes inmediatos del Principáu pal asturianu pasen tamién por “entainar l’aprobación del Plan de Normalización Sociollingüística”, afitar la normalización del gallegu-asturianu y l’afondamientu na collaboración d’axentes sociales ya instituciones.

Al marxe d’esa declaración d’intenciones, el restu l’epígrafe dedicáu a evaluar la xera’l Gobiernu na estaya de les señes d’identidá asturianes ocúpalu la reivindicación del llabor yá fechu: PSOE ya IX-BA destaquen la creación de la Oficina de Política Llingüística y los primeros pasos de la Xunta de Toponimia, y tilden de “mui significativu” l’aumentu de la presencia de la llingua asturiana nos centros educativos.

Nesta estaya de la enseñanza, los tres partíos nel Gobiernu cifren nun 85 por cientu los colexos nos que s’imparte Llingua y aseguren qu’esi porcentaxe ye del 81 por cientu nos centros públicos de Secundaria, pero reconocen darréu que “debemos espardir más la impartición del asturianu nel Bachilleratu y na Educación Infantil”.

Los dos últimos párrafos de la valoración del Executivu sobro’l so primer añu d’actuación na política llingüística céntrense en destacar “l’incrementu considerable” de los cursos de formación n’asturianu empobinaos a funcionarios -7 en 2003, 22 en 2004- y en en recordar que’l Principáu ta suscribiendo convenios con conceyos qu’echen a andar les sos respectives oficines municipales de normalización.

Medio enllenu, medio vacíu

Hasta equí, el vasu medio enllenu. La parte correspondiente pa quien quiera ver medio vacíu el recipiente del llabor gubernativu evidéncienla les midíes comprometíes en xunetu de 2003 nel pactu de Gobiernu de les que nada nun se diz nel documentu qu’agora revisa esi pactu. Asina, por exemplu, el testu firmáu hai un añu afitaba la presencia normalizadora del asturianu nel diseñu de la futura radiotelevisión autonómica, el puxu de la llingua nos medios de comunicación y l’aprobación de la Llicenciatura de Filoloxía Asturiana, cuestiones que nun se menten na revisión del pactu.

La Federación Socialista Asturiana (FSA-PSOE) ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies aconceyaron ayeri n’Uviéu pa evaluar los doce primeros meses d’acción del Gobiernu en coalición de dambes fuercies, que quedó constituyíu hai agora un añu.

De la xuntanza, a la qu’acudieron los principales cabezaleros de los socialistes -Javier Fernández, secretariu xeneral de la FSA, y Vicente Álvarez Areces, presidente’l Principáu-, d’Izquierda Xunida -Jesús Iglesias, coordinador n’Asturies- y del Bloque -Rafael Palacios, voceru d’esa fuercia- salió un documentu de doce fueyes nel que se reflexa, según el propiu Gobiernu, que ta yá en marcha el 75 por cientu de les midíes concretes alcordaes nel pactu firmáu hai agora un añu.

Testu íntegru del pactu de Gobiernu ente FSA-PSOE ya IX-BA, firmáu el 3 de xunetu de 2003

Tamién te podria gustar