Portada Educación El gobiernu recupera el programa de beques pa libros

El gobiernu recupera el programa de beques pa libros

by redacción asturnews

El Ministeriu d’Educación acaba de recuperar el programa de beques pa llibros con 25 millones d’euros pa esti cursu y otros 25 pal que vien.

El dineru va sirvir pa financiar los cambeos de manuales a los qu’obliga la entrada a valir de la reforma educativa, la LOMCE, nos cursos impares de primaria, en 1º y 3º de secundaria y en bachilleratu. Si se repartieren los fondos, tocarían alrodiu d’ocho euros por cada escolín.

Esos 25 millones yeren 100 hai cuatro años, cuando la crisis aparó’l programa de beques de libros. El ministeriu espera que sían les comunidaes les que completen eses ayudes, pero la midía ya viejo siendo calificada esto día d’electoralista y non toles comunidades tienen presupuestu pa facelo.

El preciu mediu de los llibros de testu allugase alrodiu los 100 euros en primaria o los 200 euros en secundaria, según l’Asociación Nacional d’Editores de Llibros y material d’Enseñanza (ANELE). Solo n’Andalucía son gratis pa les families, un modelu que reclamen dende les asociaciones de padres de la escuela pública, mentantu que nel restu de comunidaes bequen a los estudiantes o destinen fondos pa préstamos nes escueles. Asturies combina beques y préstamos y, asina, nos centros públicos da dineru pa crear bancos de llibros de testu y nos alcorzados ufierta ayudes directes a los estudiantes.

La mayoría de les rexones prefier el modelu de préstamos, que ye’l que más convence a la confederación de padres de la pública, la CEAPA, dempués de la gratuidá. Pero tamién nesto hai diferencies. Comunidaes como Navarra y País Vascu tienen un sistema universal de préstamu del que se beneficien tolos alumnos de centros sosteníos con fondos públicos. N’Euskadi, la familia fai un pagu únicu por alumnu en función de la etapa educativa.

Dalgunos de los Gobiernos rexonales que camudaron de signu políticu en mayu —como los de la Comunidad Valenciana, Aragón o Castiella-La Mancha— prometieron que los llibros van ser gratis nos próximos años. Otres rexones, como Galicia en 2009 o Madrid en 2012, desaniciaron la gratuidá universal de los llibros de testu

Les beques directes a les families son el sistema escoyíu per Murcia, Aragón, Cantabria, Castiella-Llión o La Rioxa.

Tamién te podria gustar