Portada Cine El Festival de Cine Asturianu cumple cuatro ediciones esti mes de xunetu

El Festival de Cine Asturianu cumple cuatro ediciones esti mes de xunetu

by asturnet

El Festival de Cine Asturianu ñació’l 27 d’abril del añu 2005 nel auditoriu del Atenéu de Madrid cola idea de celebrar el primer Centenariu del Cine Asturianu. Axuntáronse naquella ocasión figures tan destacaes como Gil Parrondo (Premiu d’Honor del Festival), Paz Pondal, Xuan Gona, Pedro María Sánchez, Paul Naschy (Meyor Actor), Julio César Acera o Asución Balaguer (Meyor Actriz), ente otres personalidaes más pa celebrar el nacimientu d’esti nuevu Festival de Cine. El miércoles 2 de xunetu pela tarde, el Festival celebra la so cuarta gala de pieslle, nel Auditoriu del Atenéu de Madrid.

El Festival de Cine Asturianu celebra añalmente unes gales d’entrega de premios, conocíos como los Fruteros de Cristal, n’homenaxe a la primer película asturiana, El robu de fruta, dirixida por Javier Sánchez Manteola en 1905 y tien como fines la difusión y promoción del cine asturianu y de los sos artistes. Pal cuartu Festival de Cine Asturianu tán nominaes a los premios obres de los realizadores siguientes: Raimundo García, José Antonio Salgot, Óscar Fernández, Pablo de María, Amanda Castro, Pelayo Muñiz, Jesús Álvarez, Santiago Torres, Kiko y Javier Prada, Alberto Rodríguez, Gonzalo Tapia y Luis Argeo.

Los curtiometraxes nominaos a los premios son los siguientes: El cantar del agua (Óscar Fernández), Espresionista (Pablo de María), A golpe de tacón (Amanda Castro), Ausencia (Pelayo Muñiz), El arte de vivir (Jesús Álvarez), Escollera (Santiago Torres Muro), Humanos con patatas (Kiko y Javier Prada), La reconversión de las gaviotas (Alberto Rodríguez) y Un juego de niños (Raimundo García).

D’otru llau, los nominaos al Premiu al Meyor Documental son: AsturianUS (Luis Argeo), Misiones pedagógicas (Gonzalo Tapia) y Mar de valientes (Óscar Fernández). Les nominaes a la Meyor Película son: Cubalibre, dirixida por Raimundo García y Dama de Porto Pim, dirixida por José Antonio Salgot. Los acttores y actrices nominaos a los premios son: José Luis López Vázquez, Caco Senante, Antonio Resines, Lola Herrera, Kira Miró y Emma Suárez.

Los miembros del xuráu oficial daránse a la conocencia na mesma Gala de Pieslle, onde se fairá tamién un homenaxe a los guionistes y escritores asturianos. La Gala va tar presentada pola escritora Rosario de la Cueva y el Premiu d’Honor del 4u Festival de Cine Asturianu, que va facese públicu próximamente.

Tamién te podria gustar