Portada Cine El director británicu Terry Gillian recoyerá’l Premiu d’Honor de la 52 edición del Festival Internacional de Cine de Xixón

El director británicu Terry Gillian recoyerá’l Premiu d’Honor de la 52 edición del Festival Internacional de Cine de Xixón

by asturnet

El pernomáu humorista y director de cine terry Gillian, miembru de los populares Monty Python, va allegase a Xixón a recoyer el galardón que vieno acabante de concede-y el Festival de Cine de Xixión ya impartir una clase maxistral nes mañanes del Festival de Cine, xuntu con Bill Plympton y Brillosu Mendoza. Gilliam, nacíu n’Estaos Xuníos pero nacionalizado británicu nos años 60, foi parte orixinal del Circu Ambulante de los Monty Python, con quien empezó trabayando como animador.

L’actor y director Terry Gilliam, figura llexendaria del cine de los últimos cincuenta años y miembru del famosu grupu humorísticu británicu Monty Python, va ser galardonáu col Premiu d’Honor de la 52 edición del Festival Internacional de Cine de Xixón.

Gilliam, nacíu n’Estaos Xuníos pero nacionalizado británicu nos años 60, foi parte orixinal del Circu Ambulante de los Monty Python, con quien empezó trabayando como animador. Suyes son les imaxes característiques qu’enllazaben sketch tres sketch, amás de los títulos de creitu y el llinguaxe visual nes cubiertes de discos y llibros. Magar el so papel delantre de les cámares nunca foi tan llamativu como’l de los sos compañeros, Gilliam actuó en Los caballeros de la mesa cuadrada y los sos llocos siguidores, La vida de Brian y El sentíu de la vida, ente otres.

Apocayá formó parte de One Down, Five to Go, l’espectáculu qu’axuntó al grupu tres años separaos y qu’enllenó l’estadiu O2 de Londres mientres diez noche.

Tres los curtiumetraxes Storytime (1968) y Miracle of Flight (1974), Gilliam codirigió al pie de el so compañeru “Python” Terry Jones el so primer llargumetraxe, Los caballeros de la mesa cuadrada (1975); tándem que repitiríen en 1983 n’El sentíu de la vida. Ente dambes, Gilliam llanzose en solitariu con La bestia del reinu (1977) y Los héroes del tiempu (1981).

Dueñu d’un estilu visual personalísimo y un mundu propiu definíu pol críticu cinematográficu Roger Ebert como “alucinatoriu gracies a la riqueza del detalle”, Gilliam llogró reconocencia total de la crítica con Brazil (1985), una distopía satírica nomada en dos categoríes de los Oscar, incluyida la de Meyor Guión Orixinal pa’l mesmu Gilliam.

Tres Brazil y Los héroes del tiempu, Gilliam cerró la llamada ‘Triloxía de la imaxinación’ con Les aventures del Barón Munchausen (1988), una película que nun tuvo demasiao ésitu comercial pero que foi un gran ésitu de crítica y consiguió cuatro nominaciones a los Oscar. Tres ella, Gilliam empareyó a Jeff Bridges y Robin Williams n’El Rei Pescador (1991), pola que llogró’l Llión de Plata nel Festival de Cine de Venecia.

En 1995, ya inspirándose nel curtiumetraxe La Jetée de Chris Marker, rodó 12 Monos con Bruce Willis, Madeleine Stowe y Brad Pitt, que-y dio a ésti últimu la so primer nominación al Oscar y la so reconocencia como actor dramáticu. El filme tamién dio pie a la creación d’una serie de televisión, del mesmu títulu, que se va estrenar n’Estaos Xuníos en xineru de 2015.

Inspirándose nel llibru de Hunter S. Thompson, Mieu y ascu en Les Vegues, Gilliam rodó la película homónima (1998), protagonizada por Benicio del Toru y Johnny Depp, unu de los filmes de cultu de finales del sieglu XX y unu de los esponentes del so estilu visual más estremáu.

Los siete años que trescurren dempués d’esti filme tán dedicaos al desenvolvimientu y rodaxe de The Man Who Killed Don Quixote, una revisión de Gilliam del Quixote de Cervantes. Problemes de rodaxe y presupuestu desaguaron na cancelación del proyectu y l’estrenu del documental Lost in La Mancha (2002), que narraba les aventures vivíes pol equipu. Tres el parón, en 2005 Gilliam presentó dos películes: El secretu de los Hermanos Grimm y Tideland.

L’imaxinariu del doctor Parnassus, la so siguiente película, tampoco tuvo exenta de dificultaes. El rodaxe viose atayáu pola muerte de Heath Ledger, y namá siguió cuando Johnny Depp, Colin Farrell y Jude Law ufiertar pa interpretar el papel, desdoblándolo asina en cuatro personaje qu’habitaben el mundu fantásticu del filme.

El so últimu filme, The Zero Theorem, presentáu en Venecia en 2013, cierra otra de les sos triloxíes, la de les ‘distopías satíriques’ (xuntu con Brazil y 12 Monos). Anguaño atópase, una vegada más, intentando arrincar el rodaxe de The Man Who Killed Don Quixote nes Isles Canaries, producida pol español Adrián Guerra (Lluces Coloraes, Gran Pianu).

Un premiu bien merecíu

Terry Gilliam tamién va ser unu de los invitaos que va ufiertar una clase maxistral nes mañanes del Festival de Cine, xuntu con Bill Plympton y Brillosu Mendoza. Les inscripciones pa estes clases van abrise llueu.

Tamién te podria gustar