El Día del Arguyu Gai asturianu convirtióse nun clamior contra la homofobia y la discriminación

28 xunu 23:18 2005 Imprimir

El xarabatiu d’una inoportuna nube de veranu nun foi aguar la convocatoria entamada por Xente Gai Astur (XEGA)pa celebrar el Día del Arguyu Gai con una marcha peles cais de Xixón a la qu’asistieron varios miles de manifestantes. Banderes colos colores del arcu iris y asturianes, pancartes contra la homofobia y conseñes contra los sectores ultres españoles personificaos na xerarquía episcopal y el PP, encarrilaron una manifestación que foi un anticipu de la que preparen en Madrid pal sábadu 2 de xunetu colectivos homosexuales de tol estáu.

Enantes de la marcha un actu institucional, presidíu pola alcaldesa Paz Fernández Felgueroso, valió pa reconocer a los defensores de los derechos cívicos d’esti colectivu y pa remembrar el camín que tovía queda por andar na llucha contra la discriminación.

Los obispos y l’únicu partíu democráticu que sofitó la manifestación del pasáu 18 de xunu contra la nueva llei del matrimoniu, el Partíu Popular, fueron los principales oxetivos de les conseñes que se llanzaron na manifestación de Xixón pa remembrar los munchos enzancos que tovía tien de superar la sociedá al pesar de los nuevos aires favorables que soplen dende’l gobiernu de José Luis Rodríguez Zapatero. Pancartes esplícites como la que firmaben el Bloque por Asturies ya Izquierda Xunida: “Los ObisPPos que digan misa” o impregnaes de coña familiar como la que llevaba al llombu una rapacina a recostines de so padre: “Mio má nun yera alcohólica, pero ¿sabe la Botella si la so fía quier más peres o mazanes?”, xuníense a los estandartes mariellos y con lletra rosa, estilu americanu, nos que se clamiaba contra’l fin de la homofobia.

A la fin de la manifestación un comunicáu lleíu a tres voces por una lesbiana, un gai y un transexual nel que se recordaba que “los mesmos motivos que llevaron al doctor Menguele a entamar esperimentos seudocientíficos con seres humanos de los colectivos presos nos campos

d’esterminiu nazi siguíen moviendo el llabor supuestamente terapéuticu d’homes como Aquilino Polanio, l’espertu citáu pol PP pa opinar nel Senáu sobre los matrimonios homosexuales” y que los derechos reivindicaos polos colectivos de gais y lesbianes del estáu yeren “tamién los de tolos que defenden una sociedá llibre, igualitaria y laica”.

Enantes de la marcha celebrárase nel Antigu Insitutu un multitudinariu actu políticu institucional, presidíu pola alcaldesa de Xixón y pol teniente d’alcalde de la ciudá, Jesús Montes Estrada, que tamién cunto cola presencia del conseyeru de Xusticia y Esteriores, Francisco Javier García Valledor. Nel actu entregáronse los premios de los concursos de cartelos y cuentos, y les distinciones “Tríangulu rosa” y “Ladrillu rosa” a les persones o instituciones que resaltaran bien por persiguir los derechos de los homosexuales o polo contrario. Julián Alonso recordó na entrega “que yeren innumerables los candidatos tanto pa un premiu como pa otru, porque la sociedá na que vivimos inda xenera y fomenta actitúes discriminatories y homófobes”, sicasí los militanes de XEGA quisieron centrase esti añu nes actitúes énte la nueva llei de casoriu que da igualdá de derechos a heterosexuales y homosexuales, y personificar nos diputaos y senadores asturianos la posición de los sos respectivos políticos.

Fernando Lastra, parlamentariu autonómicu del PSOE, recoyó el “triángulu rosa” en nome de los sos compañeros y la tamién diputada asturiana d’IX-Bloque Diana Camafeita el “triángulu rosa” especial col que los gais y lesbianes d’Asturies quisieron reoconocer el compromisu d’Izquierda Xunida cola llucha polos sos derechos y concede-y esta distinción a Gaspar Llamazares. Al actu nun acudió nengún representante del PP a recoyer “ladrillu” pola postura homófoba de los conservadores españoles.

Tanto nel actu institucional como na manifestación posterior fueron abondos los representantes del mundu políticu y social, ente ellos parlamentarios autonómicos, conceyales y cuadros del PSOE y d’IX-BA, ente ellos María Antonia Felgueroso, Dulce Gallego, Jesús Iglesias, Guillermo Ballina, l’ex secretariu xeneral del sindicatu CSI Cándido González Carnero o el responsable de la Selmana Negra, Paco Ignacio Taibo, la escritora Esther Prieto o el poeta David González.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...