Portada Sociedá El desemplégu de llarga duración aumenta’l númberu de persones ensin llar n’Uviéu

El desemplégu de llarga duración aumenta’l númberu de persones ensin llar n’Uviéu

by redacción asturnews

Un estudiu ellaboráu pola Conceyalía d’Atención a les Persones ya Igualdá revela que’l desempléu de llarga duración ye unu de los factores qu’inflúin de manera fundamental na esclusión social a les persones ensin llar que viven n’Uviéu.

Les conclusiones del trabayu amuesen coles mesmes que’l denomináu ‘sinhogarismo’ se cronifica, al aumentar notablemente’l númberu de persones que lleven más de 3 años ensin llar, y que se produz un leve repique del númberu de muyeres que s’atopen nesta situación, anque’l perfil mayoritariu sigue siendo masculín.

Uviéu ye unu de los pocos conceyos españoles que cunten con una información tan detallada sobre les persones ensin techu que tán nel conceyu. Técnicos de los Servicios Sociales municipales realizaron un analís concienzudo del fenómenu del sinhogarismo n’Uviéu pa conocer l’actual situación d’esti colectivu, realizar una comparancia al respective de la investigación anterior, detectar necesidaes y realizar encamientos. L’estudiu ‘Les persones ensin llar nel conceyu d’Uviéu: característiques y necesidaes’ foi presentáu esta mañana pola concejala d’Atención a les Persones ya Igualdá, Marisa Ponga, l’autora del mesmu, Gema Martínez y la directora xeneral de Servicios de Proximidá del Gobiernu del Principáu, Lina María Menéndez. El trabayu desenvolvióse encuestando a profesionales y a más d’un centenar de persones ensin llar.

El términu ‘sinhogarismo’ refierse tantu a les persones ensin techu que viven n’espacios públicos, como a aquélles que nun tienen vivienda y moren temporalmente n’albergues o instituciones. Los espertos señalen que se trata d’una población que puede movese d’unes rexones a otres, anque sí esiste una bolsa de persones ensin llar que tán estabilizaes n’Uviéu. En total, los Servicios Sociales envaloren nel conceyu unes 150 persones ensin llar con una edá media de 42,3 años.

Una comparancia col estudiu realizáu en 2011 sobre los ensin techu nel conceyu refundia que s’amonta’l númberu de persones ensin llar por causa de un desempléu de llarga duración. Estos perfiles corresponder con families, persones que perdieron los sos empleos, inmigrantes, etc. afectaos pola situación económica actual. Sicasí, el perfil tradicional de persona ensin llar, home español de mediana edá con adicción al alcohol en situación cronificada de sinhogarismo y ensin venceyos, sigue siendo’l más estendíu

Los datos tamién revelen que’l fenómenu del sinhogarismo se cronifica y consolida, cuatro de cada diez persones ensin llar lleven más de tres año nesa situación (36% en 2011 y 44% en 2016) y detéctase una medría de los casos de muyeres (14% en 2011 y 23% na actualidá), anque’l perfil mayoritariu sigue siendo’l masculín. Guardar  muyeres ye mayoritaria nos centros específicos d’atención a les families o menores ente que los homes son mayoría nel colectivu que duerme na cai.

La autovaloración de la so salú meyora sustancialmente al respective de 2011 y los sos problemes de salú rellaciónense con enfermedaes de fégadu y de salú mental, anque ye frecuente que presenten delles problemátiques simultaneas. L’estudiu revela que l’estáu de salú de la población inmigrante ye meyor qu’el de l’autóctona.

Los espertos consideren que l’axilización del trámite del salariu social evitó la entrada de delles families nel fenómenu del sinhogarismo y facilitó qu’otros abandonaren la cai. Según los datos percanciaos sobre’l mediu de vida d’estes persones, la situación más común ye que cobren una pensión non contributiva. De normal nun cunten con un empléu estable, pero realicen pequenos trabayos de xemes en cuando y un 13 per cientu de les persones ensin llar nun perciben nengún tipu d’ingresu.

Qué recursos usen y cuándo

A la de evalular los recursos p’atender a estes persones la investigación revela que más de la metá de les persones ensin llar que tán nel conceyu utiliza namá los recursos d’Uviéu. En relación al desenvolvimientu del proyectu de coordinación esistente ente Policía Local, Servicios sociales y personal de los centros y albergues, l’informe sorraya que presenten un eleváu grau de coordinación  lo que favorez l’atención a les persones ensin llar, que tien prácticamente cubiertes toles hores del día dende un llugar onde dormir a centros de día o servicios de comedor. Sicasí, los profesionales d’estos centros destaquen que siguen recibiendo a persones que les sos problemátiques entepasen los recursos d’estes entidaes pa tratales de forma fayadiza.

Nesti sentíu, la incidencia d’enfermedaes mentales, de persones ensin llar dolientes tres una intervención médica, d’enfermedaes graves con medicación importante o de persones con discapacidá fai que reclamen la creación d’un recursos d’agospiamientu específicu dotáu d’un equipu multidisciplinar y unes instalaciones fayadizu y afacer. L’informe apunta que la mayor parte de les persones ‘ensin llar’ cunten con tarxeta sanitaria gracies a el llabor del personal de los centros.

A lo último, recueye que s’amontó la realización de cursos de formación, sobremanera ente les muyeres ensin llar, respectu al estudiu anterior y un 27% de les persones que realizaron cursos nel últimu añu, remataron siquier trés.

Tamién te podria gustar