Portada Educación El Decanu de Profesoráu y el Defensor Universitario piden perdón pol casu de discriminación lingüística na Faculta de Formación del Profesoráu

El Decanu de Profesoráu y el Defensor Universitario piden perdón pol casu de discriminación lingüística na Faculta de Formación del Profesoráu

by asturnet

Tanto’l Decanu de Profesoráu como’l Defensor Universitariu pidieron esta semana disculpes al alumnu al qu’una funcionaria quixo prohibir l’usu del asturianu en dos cartes unviaes personalmente al alumnu de la Facultá de Profesoráu y Educación de la Universidá d’Uviéu que vivió esti casu de discriminación lingüística. Los dos llamentaron los fechos y nel casu del Decanu, esplicó la posición favorable pa col usu del asturianu de la so Facultá.

Pela so parte, el Defensor Universitariu quixo esplicar el fechu nes limitaciones que pon el Reglamentu d’Usu del Asturianu nel Rexistru de la Universidá. Recordóse-y al Defensor qu’esti Reglamentu foi parcialmente modificáu pol Tribunal Superior de Xusticia d’Asturies na sentencia 4912/2010, na que s’aclariaba que la Universidá d’Uviéu nun pue llinder l’usu del asturianu a determinaos contestos, pues la Llei d’Usu del Asturianu de 1998 otorga a los asturianos el drechu d’usu del idioma énte l’alministración, ensin discriminación nenguna.

Según facía anuncia esta selmana navidiega la web d¡Iniciativa pol Asturianu, solicitóse al Defensor y al Decanu que pidan al Rector, de forma oficial, que’l Reglamentu en cuestión se modifique acordies coló dispuestu pola TSXA en 2010. L’alumnu en cuestión quixo aprovechar la ocasión p’agradecer a les munches persones y colectivos que se solidarizaron cola so situación.

Dende Iniciativa pol Asturianu y el Conceyu Universitariu pol Asturianu solicitóse yá, tanto al Decanu de Profesoráu como al Defensor del Universitariu, una xunta pa buscar avanzar en midíes, qu’en dambes entidaes, puedan ayudar a meyorar les actitúes hacia l’asturianu del profesoráu, personal de servicios y alministración y alumnáu. Ente les midíes propuestes, campañes de sensiblización y conocencia de los drechos llingüísticos de los alumnos, l’usu del asturianu na rotulación y cursos d’asturianu pal personal, que sirva pa da-yos una formación al menos básica.

Tamién te podria gustar