Portada Educación El CUPA reclama a la Universidá d’Uviéu una solución definitiva pa la presentación de tesis n’asturianu

El CUPA reclama a la Universidá d’Uviéu una solución definitiva pa la presentación de tesis n’asturianu

by asturnet

La Universidá d’Uviéu prepara un nuevu Reglamentu d’Estudios de Doctoráu. Nel so borrador namás se recueye la posibilidá de presentar tesis en castellán y n’otres llingües oficiales de la Unión Europea, nesi casu con un permisu especial. El Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA) acaba de presentar una reclamación formal pa que se camude la redacción del puntu 2.A del Artículu númberu 23 y el puntu 4 del Artículu númberu 27 d’esi Reglamentu, y que seya “llegal y normal” presentar tesis n’asturianu.

Dende’l Conceyu Universitariu pol Asturianu esixen al Rector de la Universidá d’Uviéu y al Vicerrector al que-y correspuende esta responsabilidiá que camude esta situación de marxinalidá que se crea pa la llingua asturiana y que vien causando dellos casos qu’enfrentaron a la Universidá d’Uviéu colos sos alumnos nos xulgaos, en llargos procesos llegales que podríen superase con una redacción afayadiza d’esti reglamentu.

Dende’l CUPA recuerden que si se camuda esta redacción “daráse solución definitiva” a la presentación de tesis n’asturianu. “D’esta forma tolos alumnos podrán escoyer ente presentar la so tesis n’asturianu o en castellán, ensin provocar perxuicios a nadie y permitiendo que se cumpla la llexislación vixente na Universidá d’Uviéu”, afirmen.

El CUPA basó la so reivindicación no afitao nos propios Estatutos de la Universidá d’Uviéu, que nel so Artículu 6.2 dicen que “La Llingua Asturiana va ser oxetu d’estudiu,enseñanza ya investigación nos ámbitos que correspuendan. Asinamesmu’l so usu va tener el tratamientu qu’establezan l’Estatutu d’Autonomía y la llexislación complementaria, garantizándose la non discriminación de quien la emplegue” Amás, recordaron el necesariu cumplimientu de la Llei d’Usu del Asturianu del añu 1998, que fai referencia a dellos drechos llingüísticos de los ciudadanos asturianos, diz que “Tolos ciudadanos tienen derechu a emplegar el bable/asturianu y a espresase nél, de pallabra y por escrito”.

Son munches les tesis que se vienen presentando n’asturianu a lo llargo de los venti años últimos y pal CUPA “ye’l momentu de recoyer esta posibilidá de forma llegal y normal”.

El CUPA pregúntase delles cuestiones: “¿Cómo puede ser llingua d’investigación si nun se permite’l so usu na ferramienta por escelencia d’investigación dientro d’una universidá, les tesis doctorales?, ¿cómo puede garantizase la non discriminación de quien emplegue l’asturianu si nun pueden usar l’asturianu pa redactar la so tesis?, ¿cómo puede quedar en manes d’un tribunal un derechu elemental ciudadanu a usar la llingua propia?” y pide a la Universidá d’Uviéu que’l Regalmentu s’espublice tamién en versión n’asturianu, “como se fizo col máximu reglamentu d’esta Universidá, los sos Estatutos”, recuerden, “de forma que los alumnos qu’usen l’asturianu pueden acceder al testu n’igualdá de condiciones”.

Reglamentu que reclama’l Conceyu Universitariu pol Asturianu:

Tamién te podria gustar