Portada Educación El CUPA pide camudar el Reglamentu de Doctoráu pa que l’asturianu tenga’l mesmu tratamientu que’l castellán

El CUPA pide camudar el Reglamentu de Doctoráu pa que l’asturianu tenga’l mesmu tratamientu que’l castellán

by asturnet

El Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA), al traviés del so vocal de rellaciones institucionales, Inaciu Galán, vieno acabante solicitar a la Universidá d’Uviéu un cambiu nel artículu 25.2 apartáu A) del Regalmentu de Doctoráu, onde se diz: “La memoria que recoge la labor realizada en la tesis doctoral se redactará en español”, solicitándose qu’apaeza’l siguiente epígrafe: “La memoria que recoge la labor realizada en la tesis doctoral se redactará en español o asturiano”.

Con esti cambiu eliminariénse les condiciones especiales que s’esixen pa presentar la memoria de la tesis n’asturianu, que ponen a la llingua asturiana al nivel de llingües estranxeres, en llugar de como llingua propia de la Universidá d’Uviéu, yá que tal como se recueye nos sos estatutos nun pue discriminase a naide pol usu de la mesma:

«Artículu 6.2: La Llingua Asturiana va ser oxetu d’estudiu, enseñanza ya investigación nos ámbitos que correspuendan. Asinamesmu’l so usu va tener el tratamientu qu’establezan l’Estatutu d’Autonomía y la llexislación complementaria, garantizándose la non discriminación de quien la empegue».

Acordies con esta normativa, y a xuciu del CUPA, l’actual reglamentu incumple dafechu les condiciones d’usu normal del asturianu afitaes nos Estatutos de la Universidá d’Uviéu, asina como na Llei d’Usu del Asturianu de 3 de marzu de 1998, dambos testos llegales de rangu superior al citáu en primer llugar.

La solicitú faise nesti momentu aprovechando l’actual periodu de consultes a la comunidá universitaria por mor de delles modificaciones que se proponen dende l’equipu rectoral. Yá nel añu 2011 una reclamación del CUPA sobre esti mesmu Reglamentu, puestu en marcha esi añu, permitió que per primer vegada l’asturianu apaeciera ente les llingües nes que podía presentase la tesis doctoral dientro d’un reglamentu, anque dende los años 80 del sieglu pasáu veníen faciéndose tesis n’asturianu.

L’equipu rectoral de Vicente Gotor tien agora la oportunidá d’enmendar una situación que ta a les clares contra la normativa legal d’anguaño, sigún el CUPA.

Tamién te podria gustar