Portada Comunicación El Constitucional posterga la creación de la tv autonómica

El Constitucional posterga la creación de la tv autonómica

by asturnet

La futura radiotelevisión autonómica asturiana choca col enésimu pilancu nel espinosu camín p’hacia el so nacimientu. El Tribunal Constitucional almite a trámite el recursu d’inconstitucionalidá que’l Gobiernu de José María Aznar presentara en febreru contra les alusiones a la tv incluyíes na Llei d’Acompañamientu de Presupuestos del Principáu, lo que nuna primer fase pue postergar la constitución del nuevu ente de comunicación hasta cinco meses.

Esi ye’l plazu que tien agora l’Altu Tribunal pa decidir si-y da la razón al PP y anula les disposiciones del Principáu o si, pol contrariu, archiva les dilixencies y dexa vía llibre pa qu’eche a andar la radiotelevisión pública asturiana, que’l Gobiernu autonómicu quería tener en marcha na prósima seronda.

L’escenariu llegal ye más complicáu que too eso: El cambiu de signu políticu nel Executivu central, qu’agora preside’l PSOE, favocerá con toa probabilidá la renovación del marcu normativu estatal que rixe’l funcionamientu de los medios de comunicación de titularidá pública, con lo que la llei de la tv asturiana podría vese modificada -siguiendo la llegalidá estatal- en puntos como’l decisivu nomamientu’l director del conseyu d’alministración.

Esi foi precisamente l’orixe del recursu presentáu pol propiu José María Aznar, yá que’l PP asturianu alitara la impugnación del cambiu llegal ‘coláu’ pol Gobiernu’l Principáu na Llei de Midíes Presupuestaries, Alministratives y Fiscales -d’acompañamientu de los presupuestos- n’avientu pasáu al albidrar que l’Executivu asturianu estrallimitábase al regular a so propia conveniencia el procedimientu pa nomar al conseyu del futuru ente públicu.

En concreto, la llei del Principáu daba vía llibre a la constitución del conseyu d’alministración de la tv asturiana con a lo menos ocho de los sos quince miembros, nomaos por a lo menos dos grupos parlamentarios. O lo que ye lo mesmo: La llei ye un textu escritu ‘ad hoc’ pa que PSOE y IX pudieren echar a andar la televisión ensin la participación del PP, que cola so negativa a apoyar un ente de comunicación que-y paez caru y superfluu vien torgando’l nacimientu de la tv asturiana dende hai años.

La resolución del Constitucional, publicada nel Boletín Oficial del Estáu cola firma’l maxistráu Manuel Jiménez de Parga, vuelve a poner en suspensu el llargu partu de l’autonómica, somorguiada nel escaezu durante’l primer Gobiernu de Vicente Álvarez Areces por mor d’engarradielles internes ente les estremaes facciones de la Federación Socialista Asturiana (FSA).

Tamién te podria gustar