Portada Educación El Conseyu Escolar del Estáu estudia la situación del enseñu del asturianu gracies a una enmienda de SUATEA

El Conseyu Escolar del Estáu estudia la situación del enseñu del asturianu gracies a una enmienda de SUATEA

by asturnet

El sindicuatu asturianu de la enseñanza, SUATEA dio anuncia güei de la so participación nel plenu del Conseyu Escolar del Estáu al traviés de la confederación STEs-Intersindical y la so conseyera Beatriz Quirós, el pasáu 2 de xunu, onde defenderon el patrimoniu llingüísticu asturianu “como en tolos foros onde participa SUATEA”, recuerden. Nesta ocasión el sindicatu consiguió que nel Informe sobre l’estáu y situación del sistema educativu del añu anterior, se faiga referencia y analís del enseñu de la llingua asturiana.

Como tolos años per estes feches el Conseyu Escolar del Estáu ellabora, aprueba y fai públicu esti informe nel que se dan datos sobre la situación de les llingües del estáu nel sistema educativu y datos d’escolarización nun separtáu que dende va años se nomaba “IV.2.10. Las lenguas oficiales en el sistema educativo” y onde se clasifiquen los datos d’escolarización que se dan de caúna d’elles en cuatro modelos llingüísticos según s’empleguen les llingües como instrumentu d’enseñanza y deprendimientu. Gracies a una enmienda de SUATEA aquel separtáu pasa a nomase “IV.2.10. Las lenguas oficiales y propias de las comunidades autónomas en el sistema educativo”, lo que supón, según SUATEA “un pasu alantre nel reconocimientu del nuestru patrimoniu llingüísticu qu’enantes nun se vía reflexáu nel epígrafe y agora algama’l mesmu estatus llingüísticu que les otres llingües”.

Anque nel informe yá se reconocía la esistencia del asturianu, nun se daba nengún datu sobre la so escolarización nin del tipu de modelu d’enseñu que se sigue n’Asturies. Agora inxértense los datos del usu del asturianu nel enseñu, qu’amuesen que’l 0% de los alumnos asturianos pueden estudiar materies distintes del asturianu na so propia llingua, yá que n’Asturies nun esiste un modelu billingüe d’enseñu. Amás, no que cinca a l’asignatura, los datos amuesen que’l 70’64% de los neños estudiaben asturianu en primaria y la ESO nel cursu 2009-2010, cuasi trés puntos menos que nel cursu anterior.

Suatea aprovecha estos datos pa denunciar lo que califiquen de “ruindᔠde la escolarización depués de más de 30 años de “promoción” obligada de la nuestra llingua pol Estatutu d’Autonomía. Amás, y énte la falta de datos oficiales globales en Bachiller y Educación Infantil recuerden que “s’alleguen al 0%”.

Tamién te podria gustar