Portada Sociedá El conceyu de Xixón va agospiar en payares les primeres Xornaes de Política Llingüística

El conceyu de Xixón va agospiar en payares les primeres Xornaes de Política Llingüística

by asturnet

Espertos en planificación llingüística de Cataluña, Galicia, País Vascu, Valencia y Aragon van xuntase en Xixón ente los díes del 15 al 17 de payares nunes xornaes entamaes pola Oficina Municipal de la Llingua alrodiu de la normalización social nel marcu xeneral de los conceyos. Ye la primer vez que n’Asturies el departamentu d’una administración pública organiza un alcuentru pa tratar les polítiques actives de promoción de la llingua asturiana.

El programa de les xornaes inclúi meses redondes, conferencies y debates alrodiu d’asuntos como la esperiencia normalizadora n’otres comunidaes con llingua propia, asina como la promoción llingüística nel marcu administrativu de los conceyos asturianos al través de la rede d’oficines municipales. Otru de los asuntos que van tratase nestes xornaes xira alrodiu de normalización y ciudadanía.

Coles xornaes de payares la Oficina de la Llingua de Xixón afonda nel so llabor, completáu con otres iniciatives puestes en marcha como la redacción del borrador d’unes ordenances muncipales relatives a la presencia de la llingua asturiana na administración del conceyu, del que ya disponen tolos grupos con representación nel Ayuntamientu pa la so posterior aprebación. Dientro l’afayamientu de la oficina como serviciu ciudadanu aína va procedese a la contratación d’un ausiliar administrativu con conocencia d’asturianu.

La Oficina presenta güei la so Axenda Escolar destinada a alumnos de llingua asturiana d’Enseñanza Secundaria. En total van repartise más de seiscientes axendes ente otros tantos escolinos de los centros educativos del conceyu. L’axenda ta ellaborada como recordanza de los díes internacionales que se celebren en tol mundu pa sensibilizar a la población respective a temes como’l mediu ambiente, la solidaridá o el reblagu de prexuicios discriminatorios.

Tamién te podria gustar