Portada Educación El Conceyu de Xixón potencia la formación contra la violencia de xéneru en Primaria y Secundaria

El Conceyu de Xixón potencia la formación contra la violencia de xéneru en Primaria y Secundaria

by redacción asturnews
Foto: Antonio Ramirez (https://www.flickr.com/photos/antonio-vida-momentos/)

El Conceyu de Xixón abrió’l llunes primeru de setiembre’l plazu d’inscripción pa los centros educativos que quieran ufiertar a los sos alumnos dalgunu de los talleres del programa Educar n’Igualdá, puestu en marcha en 2005 coles mires de «romper cola tresmisión tradicional de roles y estereotipos y cola desigualdá, p’apostar por una igualdá real ente homes y muyeres» y, tamién, pa concenciar dende edaes tempranes contra la violencia de xéneru.

El Conceyu, al traviés de la Oficina Municipal d’Igualdá, reforzó nos últimos años el so apueste por estes actividaes, especialmente les empobinaes a alumnos de Primaria y Secundaria. El pasáu cursu impartiéronse 587 talleres, polos que pasaron 12.294 alumnos de 54 centros. Per primer vegada facer los de Formación Profesional, pa los qu’hubo 18 talleres. «Creemos que ye un llogru significativu pa poder trabayar con estos niveles educativos», destaquen na Oficina d’Igualdá.

Llegar a los alumnos de más de 16 años, precisamente, convirtióse nel postreru gran enfotu d’esti programa, que nel cursu 2016-2017 amplió a los estudiantes de Bachilleratu y de ciclos formativos el so ámbitu d’actuación, qu’hasta entós se llindaba a Infantil, Primaria y ESO. Esi primer añu en primeru y segundu de Bachilleratu impartiéronse 27 talleres nos que participaron 468 estudiantes. Nel cursu 2017-2018 el númberu de talleres nesti ciclu amontar hasta los 33, con 702 alumnos. Anque a ellos hai que sumar los 18 yá mentaos de FP, a los qu’asistieron 214 alumnos -nesti casu ye significativu que’l númberu de varones triplicó al de muyeres, daqué que nun asocede n’otros niveles onde esiste xuna mayor paridá-. En total, 51 talleres y 916 participantes. Pal nuevu cursu la Oficina d’Igualdá ufierta a los centros con Bachilleratu y Formación Profesional 100 talleres.

Si se sumen los datos correspondientes a la ESO, el númberu d’alumnos mayores de 12 años qu’asistieron el pasáu cursu a estes actividaes empobinaes a la formación n’Igualdá foi de 3.688, casi’l doble de los 1.904 que se cuntaben va cinco años. En Primaria fueron 5.289, frente a los 4.299 del cursu 2013-2014 -tres el que se baxara a 2.956 antes de volver aumentar-. El ciclu d’Infantil ye l’únicu que va a la baxa, con 3.317 alumnos l’últimu añu frente a los 4.142 de va un llustru y los 3.621 del cursu 2016-2017.

¿Qué s’enseña nestes actividaes? El conteníu, y por tantu l’oxetivu, va en función de la edá del alumnu, con un taller específicu pa cada nivel educativu. Nel casu de los mayores, faise fincapié nos riesgos acomuñaos a les nueves tecnoloxíes y,  cuantimás, a les redes sociales. En concretu nes sesiones empobinaes a alumnos de primeru y segundu de Bachilleratu y de ciclos formativos trátense «temes rellacionaes coles nueves formes de violencia», como’l control virtual d’una persona sobro otra -aprovechando ferramientes como’l geoposicionamiento o la posibilidá de saber en qué momentu ta conectada a una determinada rede social-, el ciberacoso, el ‘grooming’ -adultos que se faen pasar por menores n’internet- y el ‘sexting’ o unviada d’imaxes erótiques al traviés del teléfonu móvil.

Tamién los talleres p’alumnos de primeru y segundu de la ESO tienen como exa la prevención de la violencia de xéneru acomuñada a les nueves tecnoloxíes. Nel casu de los primeres, centrándose nel cuidu de la imaxe nes redes y en cómo se manifiesten tantu nelles como na redolada física comportamientos como les humildaciones, los celos y los chantaxes. A los de segundu enséñense-yos «bonos tratos na rede», encetando temes como «la igualdá nes relaciones afeutives, el consentimientu y el respetu polos bonos tratos» y l’importancia de treslladar estes actitúes a la so presencia nes redes sociales. Les actividaes p’alumnos de terceru y cuartu de la ESO empobínense a la educación afeutivu sexual», esplicando les diferencies ente sexu y xéneru, la importancia de l’autoestima y el respetu, los modelos de relaciones y «los riesgos que cuerren les moces adolescentes nes primeres relaciones afeutivu-sexuales».

En Primaria búscase romper colos estereotipos de asignación de roles o xeres en función del sexu y promover mires profesionales en condiciones d’igualdá. Faise al traviés de los talleres ‘Gústennos tolos xuguetes’ (p’alumnos de primeru), ‘Afayamos oficios’ (segundu), ‘Gústennos les ciencies’ (terceru), ‘Gústennos los bonos tratos (cuartu), ‘Compartimos xeres doméstiques (quintu) y gústennos les tecnoloxíes (sestu).

N’Infantil los neños de 3, 4 y 5 años conocen al traviés de cuentacuentos otros personaxes, valores y actitúes, camudando’l rol que tradicionalmente asignar a neños, neñes, padres y madres».

Tamién te podria gustar