Portada Emigración El Centru de La Rioja prepara una sardinada pa celebrar el Día d’Asturies

El Centru de La Rioja prepara una sardinada pa celebrar el Día d’Asturies

by asturnet

Aprovechando’l paréntesis del branu, el Centru Asturianu de La Rioja prepara dalgunos de los actos que va celebrar en setiembre: una gran sardinada’l día 9, con motivu del Día d’Asturies; la fiesta de San Matéu y l’amagüestu tradicional que coincide col empizu de la seronda.

El Centru Asturianu de La Rioja prepara, aprovechando’l parentesis del branu, dalgunos de los festeyos que van tener llugar el prósimu mes de setiembre, que van empezar col Día d’Asturies, el día 9. Cuatrocientos quilos de sardines van asase nuna gran sardinada que se va preparar na plaza enfrente’l centru, onde nun va faltar la sidra y otres especialidaes típicamente asturianes, amenizao too ello por música rexonal.

Va siguir otra de les fiestes grande que celebra’l Centru de La Rioja, la de San Mateu, equí llamada tamien fiesta de la vendimia. Una xornada dedicada a Asturies, onde tamien se va degustar sidra, empanaes, chorizos a la sidra y quesu cabrales, ente otros productos asturianos. L’actuación de grupos folclóricos va dar pasu a la proyección d’un videu sobre Asturies. Tamien se va poner un puestu dende’l que se van repartir folletos informativos sobre’l Principáu.

El tradicional amagüestu va dar pasu al empiezu de la seronda, que se va celebrar con castañes y sidra dulce. Como novedá esti añu va mayase sidra na propia plaza y ta pensándose na posibilidá de montar un llagar nel mesmu sitiu.

El Centru Asturianu de La Rioja nació hai una decada. Juan Ignacio Cossent Aguínaco, un uviedín afincáu en tierres riojanes dende hai años, ta al frente d’el dende entós. Trátase d’un centru particular, yá que foi montáu mayormente por xente mozo y como respuesta a una situación: “víemos qu’Asturies taba en declive, mentes La Rioja se ponía nel otru estremu y pensemos que yera’l momentu d’esparder les rellaciones entre les dos comunidaes p’apoyar la nuestra tierra”, afirma Cossent.

En tou esti tiempu fíxose un hermanamientu cola sidra, al travies del Conseyu Regulador de La Rioja, y un hermanamientu de la llingua castellana cola asturiana, cita que se fixo nel emblemáticu Monesteriu de San Millán de la Cogolla, cola asistencia de representates del Gobiernu asturianu. “Queremos que tolo que faigamos tenga repercusión social y fomente’l conocimientu y rexonalismu ente Asturies y La Rioja”, diz el so presidente.

La Escuela de Gaita ye otra de les sos iniciatives. Formada esti añu, ye ún de los sos grandes arguyos y un pasu más nesta xuntanza ente asturianos y riojanos. Unes 70 families participen nel Centru, munches d’elles ensin tar rellacionaos con Asturies, pero con un sentimientu común: l’amor por tolo asturiano.

El prósimu mes de setiembre va celebrase un hermanamientu cola localidá de Baños del Riu Tobía, una zona chacinera con escelencia, que cunta nestos momentos con 20 empreses d’esti tipu en funcionamientu, y que tien una idiosincrasia mui asomeyada a Noreña. L’actu va tener llugar el 21 de setiembre. Ente tanto, una delegación del centru va dir hasta’l Principáu pa participar nel Congresu d’Asturianía.

Tamién te podria gustar