Portada Hestoria El Castiellu de Gauzón infórmanos sobre la Monarquía Asturiana

El Castiellu de Gauzón infórmanos sobre la Monarquía Asturiana

by asturnet

La conseyera d’Educación, Cultura y Deporte, Ana González Rodríguez, aseguró esti martes 10 de setiembre que les monedes y sellu descubiertos apocayá nes escavaciones del castiellu de Gauzón, en Castrillón, van sirvir pa “ufrir lluz sobre un periodu bien desconocíu de la Hestoria d’Asturies”. La reconocencia de que desconocemos el nuesu pasúa enxamás enantes foi fecha por dengún cargu gubernamental asturianu de forma tan nidia.

La conseyera, que defendió “una política sostenía y coherente” nel campu de les escavaciones arqueolóxiques, referíase asina al períodu de la que trescurre dende los tiempos de la romanización hasta la nacencia de la Monarquía Asturiana. Rodríguez presentó xuntu al director xeneral de Patrimoniu Cultural, Adolfo Rodríguez Asensio, los últimos afayos arqueolóxicos llograos nes escavaciones del Castiellu de Gauzón. Nesti casu tratase d’un triente de Recaredo acuñáu en Zaragoza ente los años 586 y 601, un novén d’Alfonso IX y un sellu de lacre d’acebache.

El triente de Recaredo yera una moneda d’oru con un pesu 1,5 gramos y que pertenez al tipu numismáticu III de los acuñamientos de Leovigildo. Presenta la cara del rei nel anversu onde tamién apaez la lleenda Recaredus Rex, ente que nel aviesu consta’l llugar d’acuñamientu.

El novén d’Alfonso IX, pela so parte, ye una moneda de plata que presenta un castiellu nel so anversu y un lleón nel so aviesu.

El castiellu de Gauzón, asitiáu en Castrillón, ye la fortaleza más emblemática de los reis d’Asturies, circunstancia que destacaben les cróniques medievales, y convirtióse demientres los últimos años nun referente de los estudios sobre l’Alta Edá Media nel norte peninsular, lo mesmo que de los trabayos que tienen como oxetivu l’analís de los oríxenes del Reinu d’Asturies.

Tamién te podria gustar