Portada Sociedá El CAO dirá en primavera al parlamentu européu pa informar sobre la llingua asturiana

El CAO dirá en primavera al parlamentu européu pa informar sobre la llingua asturiana

by asturnet

El Conceyu Abiertu pola Oficialidá (CAO) va dir al parlamentu européu na primavera pa informar a los diputaos de la UE sobre la situación de la llingua asturiana, sigún dió anuncia esti miércoles el voceru del colectivu, Fernando Ornosa. El CAO axunta a más de 250 organizaciones, firmantes d’un manifiestu a favor de la oficialidá de la llingua asturiana qu’esti martes se llevó hasta Bruseles.

Ornosa anunció nuna rueda de prensa que la intención del CAO ye solicitar la intervención de la UE y ve “mui posible” que la mesma se produza tres del conceyu qu’ayeri martes caltuvo en Bruseles con responsables de la Comisión Europea de Multillingüismu, a la qu’entregó dos informes n’asturianu y n’inglés sobre la situación de la llingua asturiana, ún d’ellos a nivel xeneral (políticu, alministrativu y social) y otru a nivel educativu, según informa Europa Press.

“Tamos ya faciendo xestiones y prevemos que la intervención se produza na primavera del 2008, coincidiendo col momentu central del procesu de reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies”, comentó Ornosa, calculando que’l memsu seya “n’abril”. Na declaración parlamentaria, el CAO va denunciar públicamente la “falta d’oficialidá” de la llingua, situación cola que’l so voceru entiende que se ta incumpliendo “l’artículu 3 de la Constitución Española”.

Según Europa Press, Ornosa aseguró tamién que los representantes europeos colos que s’aconceyaron, ente ellos Johan Haggan, ún de los máximos responsables del organismu, xunto col comisariu Leonard Orban, “mostráronse sorprendíos” porque n’Asturies nun se declare oficial la llingua asturiana. “Tamién espresaron la so preocupación pola sobrevivencia del idioma ensin la oficialidá”, añadió. Según esplicó, “la comisión nun ye vinculante, pero informáronmos de que puen facer un llamáu d’atención al Gobiernu del Principáu” sobre esti asuntu.

El voceru del CAO aseguró que la Comisón ta estudiando una posible visita a Asturies de Leonard Orban nel 2009, na que “s’entrevistaría colos principales axentes implicaos nesti asuntu”, ente los que mencionó a los representantes de los grupos políticos y de l’Alministración, l’Academia de la Llingua o los colectivos implicaos na llucha pola oficialidá. De la mesma manera, adelantó que’l CAO va caltener una “intensa comunicación” cola comisión nel añu 2008, na que van dir “informando de toles nueses actividaes asina como de la sitaución de la llingua”.

Según Ornosa, na so visita a Bruseles, en compañía de Xulio Casado, otro resposable del CAO, pudieron comprobar que “n’Europa hai total desconocencia de la llingua asturiana” nel sen de que “nun saben nin qu’existe”. Al so xuiciu, esta situación débese a la falta d’oficialildá, porque “sólo ven les Llingües que son oficiales, anque seyan minoritaries; les non oficiales son inexistentes”. Criticó’l fechu de que “per parte del Gobiernu asturianu se promocione la llingua asturiana n’Asturies, pero nun haya nengún tipu de publicidá fuera, motivu pol cual existe un altu grau de desconocencia”.

Tamién te podria gustar