Portada Sociedá El CAO califica d’ignorancia premeditada la esclusión del asturiano por García de la Concha

El CAO califica d’ignorancia premeditada la esclusión del asturiano por García de la Concha

by asturnet

El Conceyu Abiertu pola Oficialidá (CAO) considera inadmisible la esclusión del asturiano ente les llingües del estáu citaes pol director de la Real Academia Española, Víctor García de la Concha, como “patrimoniu común de tolos españoles”. La plataforma cívica calificó estes palabres del caderalgu asturianu de la Universidá de Salamanca de “ignorancia premeditada”.

El CAO asitió les declaraciones de García de la Concha ente los diversos posicionamientos respective a la llingua asturiana fechos públicos nos últimos tiempos y por fala del so portavoz, Fernando Ornosa, afirmó que’l cabezaleru de l’Academia Española de la Lengua “tien la obligación de respetar y nun facer de menos a la llingua asturiana, cuando se refier a que’l patrimoniu cultural común de los pueblos del estáu lu formen namás cuatro llingües”.

Víctor García de la Concha pronunciò va unos díes un discursu en Salamanca, nel cursu d’un homenaxe que-y dedicaba la universidá helmántica, nel que defendía “les cuatro llingües d’España como patrimoniu cultural común de tolos españoles” y apostaba pol “billingüismu real énte la diglosia”. El portavoz del COnceyu Abiertu considera que “precisamente esa ye la situación del asturiano, que ta n’inferioridá de condiciones respective al castellano y ensin reconocencia oficial”. Ornosa quiso contestualizar la posición de García de la Concha ente les posiciones públiques “tanto nel planu políticu como nel institucional o académicu” que se vienen conociendo nes últimes selmanes respective a la llingua asturiana y consideró especialmente “grave que sea un asturianu el que fai de menos al idioma propiu d’Asturies”. El representante del CAO invító a De la Concha a afueyar l’Atlas Llingüísticu d’Asturies que vien editando’l Muséu Etnográficu de Xixón “pa que pueda opinar con conocimientu de causa y non dende la ignorancia premeditada tocante a la realidá llingüística asturiana”.

Tamién te podria gustar