Portada Sociedá El Bloque lleva’l debate sobre l’Estatut al terrenu de la reforma asturiana

El Bloque lleva’l debate sobre l’Estatut al terrenu de la reforma asturiana

by asturnet

El Bloque por Asturies desmarcóse esti xueves 3 nuna rueda prensa de la posición defendida polos sos coaligaos d’Izquierda Xunida na Xunta Xeneral nel alderique sobre’l nuevu estatutu catalán. Pa la formación nacionalista los partíos presentes nel parlamentu asturianu esmolecen por Cataluña y son “incapaces de diseñar un proyectu propiu de país p’Asturies”.

El Bloque afirma que la polémica estatal sobre l’Estatut respuende a “la identificación con un nacionalismu español históricamente incapaz de respetar la esistencia d’otres identidaes nacionales dientro l’Estáu español, asina como la defensa de privilexos ya intereses lligaos a la continuidá del modelu d’Estáu actual” y que la iniciativa del parlamentu de Catalunya ye una oportunidá p’afondar nel reconocimientu de la realidá plurinacional del estáu. Al empar dende BA señálense delles de les discrepancies qu’esta formación caltién col proyectu catalán, ente elles la definición que nel se fai de l’autodermín, l’establecimientu de cupos d’inmigrantes, les cesiones a la Iglesia y al sector priváu na xestión de los servicios sociales y la propuesta de sistema de financiación autonómica.

Pal Bloque el discutiniu sobre’l proyectu estatutariu catalán había traducise n’Asturies nun comprosimu de toles fuerces polítiques p’algamar un estatutu nuevu “frutu del más ampliu diálogu y consensu ente les diferentes fuerces polítiques, con un debate participativu y abiertu a la ciudadanía, na busca d’un marcu de convivencia nel que coyamos toes colos nuestros propios proyectos”.

El Bloque caltién que’l nuevu estatutu asturianu ha basase nos principios de la reconocencia de los mesmos derechos políticos, económicos, sociales, culturales y llingüísticos que se-yos reconocen a les demás comunidaes del Estáu español, “sin más limitaciones que los que marque la constitución vixente anguañu y los nuestros intereses como Pueblu”. Tamién había garantizar los siguientes principios pal Bloque: la suficiencia financiera d’Asturies, la solidaridá de la UE, la sanidá y la educación públiques, la Caxa Única de la Seguridá Social, el derechu a vivir y trabayar n’Asturies y el reconocimientu de tolos derechos humanos a tolos ciudadanos y ciudadanes sin esclusión, ente ellos, la Oficialidá de la Llingua Asturiana y del Gallego-Asturiano nel so territoriu.”.

Tamién te podria gustar