Portada Sociedá El Bloque afita la so posición propia énte la reforma del Estatutu

El Bloque afita la so posición propia énte la reforma del Estatutu

by asturnet

El Bloque por Asturies afitó esti miércoles 17 la so posición énte la reforma l’Estatutu d’Asturies. La equiparación de la nuestra comunidá a les qu’anguaño gocen de tolos derechos políticos, sociales y llingüísticos ye un de los puntos cimeros de la so propuesta, na que la desixencia de la oficialidá pal asturianu deféndese como renunciable. Los socios nacionalistes d’IX afirmen que nun van participar en nengún gobiernu, coalición electoral o alcuerdu políticu nel que nun se garanticen tolos derechos del pueblu asturianu.

Pal Bloque el nuevu estatutu tien de cumplir los siguientes requisitos: garantizar la suficiencia financiera d´Asturies, garantizar la solidaridá ente les Comunidaes del Estáu español, garantizar la solidaridá de la Unión Europea, garantizar la sanidá y la educación publiques, garantizar la Caxa Única de la Seguridá Social, garantizar el derechu a vivir y trabayar n´Asturies y garantizar tolos derechos humanos a tolos ciudadanos y ciudadanes ensin esclusión.

Eses son les característiques qu’había tener un Estatutu reformáu pa cuntar col apoyu políticu de los nacionalistes del gobiernu tripartitu asturianu. Los exes fundamentales alrodiu los que había articulase l’Estatutu surdíu de la prósima negociación ente les fuerces presentes na Xunta Xeneral y nel executivu autonómicu seríen pal Bloque por Asturies: la capacidá política plena d´Asturies,el reconocimientu de la nuestra identidá colectiva y la oficialidá de la llingua Asturiana; l’ampliación de les competencies esclusives, de desarrollu lexislativu y d´execución, reforzando la entidá política ya institucional d´Asturies; y por último, la reforma fondera del sistema de financiación.

El BA afirma, respective a la so futura política d’aliances estratéxiques que “nun va participar en dengún gobiernu, coalición ellectoral o alcuerdu políticu permanente o coyuntural, con denguna fuerza política que vote a favor o apoye una Reforma Estatutaria que nun reconoza los derechos políticos, económicos, sociales, culturales y llingüísticos que-y corresponden a Asturies, ente ellos, la Oficialidá de la Llingua Asturiana y del Gallego-Asturianu nel so territoriu”.

Tamién te podria gustar