Educación va proponer que la EBAU celebrese na primer quincena de xunetu

Educación va proponer que la EBAU celebrese na primer quincena de xunetu
25 marzu 10:35 2020 Imprimir

La Fundación Municipal de Cultura d’Uviéu estrena  programación cultural on line mientres la cuarentena. Ministeriu y autonomíes amenorguen el númberu d’hores de práctiques que tienen de realizar los alumnos de FP por que llogren titulase pese al parón lectivu.

El Ministeriu d’Educación va pidir güei a los conseyeros autonómicos del ramu que cierren una nueva forqueta de feches pala celebración en tol país de la Evaluación de Bachilleratu para l’Accesu a la Universidá (EBAU) y va proponer que los exames fáiganse na primera quincena de xunetu.

Si la propuesta ministerial termina per aceptase na xunta telemática de la Conferencia Sectorial d’Educación, los exames de l’antigua selectividá, a los que se van presentar unos 250.000 estudiantes, la gran mayoría de segundu de Bachilleratu, van retrasase esti cursu casi un mes sobro la fecha anguaño prevista, qu’establecía que toles comunidaes teníen de tener feches les pruebes de la convocatoria ordinaria de la EBAU antes del 19 de xunu.

L’aplazamientu de les pruebes que tienen de faer tolos alumnos que quieran matriculase’l próximu cursu nuna carrera universitaria yá foi alcordáu va una selmana por ministeriu y autonomíes, pero faltaba afitar nueves feches. Deber a la suspensión de les clases presenciales en colexos ya institutos obligada pola epidemia de coronavirus, que s’empecipió nel conxuntu del país el 12 de marzu y que nun se llevantará antes del próximu 14 d’abril, que ye’l primer día llaborable en toa España tres la fecha anguaño propuesta pol Gobiernu pal final del confinamientu domiciliariu y del estáu d’alarma (el 11 d’abril).

El ministeriu realiza la propuesta de feches pa la EBAU dempués d’estudiar les opiniones antemanaes pola mayoría de les autonomíes, que, al igual que el rectores españoles y delles organizaciones d’estudiantes, consideren qu’estos exames teníen de realizase como mui tarde na primer parte de xunetu pa nun retrasar por demás l’entamu del próximu cursu universitariu.

Eso sí, la idea que la ministra Isabel Celaá va treslladar a los conseyeros ye que la convocatoria estraordinaria de la EBAU (repescar) va tenese que faer en septiembre pola falta material de tiempu pa realizala de siguío de la ordinaria, que los sos exames van tardar en tar correxíos siquier una selmana más. Si esta propuesta ye aceptada, el parón lectivu pol coronavirus va modificar los planes iniciales de 14 de les 17 autonomíes, pos solo Cataluña, Aragón y Andalucía diben celebrar hasta agora les pruebes de repesca de la selectividá en septiembre. Les demás queríen faeles ente’l 24 de xunu (Navarra) y el 10 de xunetu (Euskadi).

Amás del cambéu de fecha, que sía que non va siguir condicionáu por un confinamientu de la población que naide s’atreve a dicir cuándo puede terminar, el bancia ente la ministra y los conseyeros tendrá de determinar tamién si creen necesariu faer otros cambeos na EBAU d’esti cursu, como pue ser un amenorgamientu de temes a esaminar o una simplificación de les pruebes, en respuesta a la llarga suspensión de les clases presenciales.

Ensin pruebes diagnósticas
La Conferencia Sectorial tamién podría alcordar con alta probabilidá la non celebración anguaño de les evaluaciones diagnósticas en terceru y sestu de Primaria y en cuartu de Secundaria, al quedar desvirtuadas pola falta de clases presenciales. Tratar d’unes pruebes que se suelen faer en mayu y que sirven pa detectar los fallos y fortaleces del sistema educativu y la marcha de los alumnos. La Lomce los diseñu con un valor académicu –torgaba titulase ensin la so superación–, pero dende 2016 nun cunten pa la nota y solo fáense de forma muestral.

El ministeriu y les autonomíes, nuna xunta celebrada esti martes, apautaron un paquete de midíes p’asegurase de que’l parón docente pol coronavirus, que tamién paralizó les práctiques n’empreses, nun torgar superar el cursu o titulase a los casi 400.000 alumnos de FP que tienen que recibir de forma obligatoria formación en centros de trabayu. Pa ello, los responsables educativos flexibilizaron de forma escepcional les feches, forma y duración que van tener les práctiques obligaes de FP Básica, Media y Superior pa esti cursu.

Ampliaron a xunu’l períodu mientres el que pueden faese práctiques nel centru de trabayu, cuando de normal terminen en mayu. Pa tornar el parón, va bastar pa superar el cursu con completar les 220 hores de práctiques que la llei fixa a lo menos y que en delles titulaciones suelen ser inclusive’l doble. Tamién de forma escepcional, les práctiques nes empreses van incluyir un módulu de proyectu –qu’hasta agora solo impartíase na FP Superior–, un trabayu que dexaría completar dende casa la so formación con aspeutos bien concretos de la redolada llaboral.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...