Portada Educación Educación rectifica’l curriculum del asturianu en primaria

Educación rectifica’l curriculum del asturianu en primaria

by asturnet

La Conseyería asegura que tolos centros educativos d’Asturies van tar obligaos a ufrir asturianu en primaria. La Conseyería nun atendió a la pitición formal de los sindicatos y personal docente pa la formación d’una Comisión qu’analizara la presencia del asturianu nel sistema educativu asturianu. La Conseyería dexa a la elección de cada centru la elección de l’asignatura alternativa al asturianu. Ente les propuestes de José Luís Iglesias Riopedre, Conseyeru d’Educación, nun se fixen aiciones positives que conduzan a una normalización de la presencia del asturianu dientro del sistema educativu.
SUATEA considera que la decisión de la Conseyería nun cuntó cola collaboración de los sindicatos, que quedaron al marxe de la decisión. El sindicatu mayoritariu de la educación pública n’Asturies considera que la falta de la oficialidá provoca que la Conseyería pueda xugar cola asignatura, asina como cola so alternativa. Dende esti sindicatu recuerden que la Conseyería nun va fixar l’alternativa a la enseñanza del asturianu, polo que la dirección de los centros va poder inxertar como alternativa cualquier asignatura non curricular. Del mesmu mou critícase l’ausencia en tou’l proyectu curricular l’ausencia de referencies al númberu d’alumnos pa impartir l’asignatura. Como exemplu ponen el de la clas de relixón na que con sólo una persona que lo solicite va poder recibila, mientres que nel casu del asturianu esti númberu elévase a 10 escolinos y escolines.
Dende SUATEA consideren que la propuesta de la Conseyería tampoco asegura mantener los puestos de trabayu del profesoráu d’asturianu, polo que la situación d’esti colectivu volvería a quedar al debalu.
SUATEA pronuncióse tamién sobre la situación del ensiñu del asturianu na educación secundaria, equí la situación ye muncho más grave que na primaria. Dende’l sindicatu mayoritariu consideren que de forma transitoria, hasta la oficialidá, la enseñanza del asturianu en secundaria ha ser similar a como se vien faciendo hasta’l momentu na educación primaria, asegurando la presencia del asturianu en tolos centros de secundaria de les redes pública, concertada y privada del país.

Tamién te podria gustar