Portada Educación Duque acepta impulsar la nueva llei d’universidaes que-y piden los rectores

Duque acepta impulsar la nueva llei d’universidaes que-y piden los rectores

by redacción asturnews

Pedro Duque, na so primer comparecencia como ministru nel Congresu, comprometiose a empecipiar de momentu les conversaciones pa impulsar la nueva llei d’universidaes que-y reclamen los rectores, col sofitu d’estudiantes, empresarios y sindicatos.

El ministru de Ciencia, Innovación y Universidaes señaló la selmana pasada que va abrir un procesu de diálogu con tolos colectivos demandantes de la nueva norma, coles comunidaes autónomes -que son les que xestionen les competencies- y colos grupos parlamentarios para tratar de consensuar el conteníu d’una llei qu’intentaría aprobar antes del fin de la llexislatura.

Duque dixo que nun tien idees preconcebíes sobre’l conteníu de la llei más allá de que tien de modernizar ya internacionalizar estes instituciones, amás de tar comprometida cola educación pública y garantizar que nengún talentu se malogre por falta de recursos. Ello ye que indicó qu’ente los sos oxetivos tán ameyorar el financiamientu públicu de les universidaes, que perdieron un 17% de recursos públicos cola crisis, y empecipiar una reforma del modelu p’aumentar la equidad de les beques y amenorgar les tases universitaries. Tamién, consciente de la precariedá llaboral de los docentes, comprometiose a ellaborar un estatutu pal personal docente ya investigador y otru pa profesores asociaos, y a tomar midíes p’amenorgar l’avieyamientu de plantiyes.

Estes midíes son parte de les qu’anunció pa tratar de sacar de la inestabilidá y la precariedá al personal investigador, sía universitariu o de centros específicos. Propón aumentar les ufiertes d’emplegu públicu pa remocicar les plantiyes d’investigadores -que superen de media los 50 años-, potenciar los contratos estables, potenciar les ayudes a investigadores predoctorales, simplificar los procesos de contratación por que puedan atraer talentu del estranxeru, y aumentar les places fixes del personal d’alministración pa descargar a el investigadores de la burocrática que-yos quitar enforma tiempu del so llabor principal.

El ministru reconoció que l’actitú de los científicos españoles ye «heroica», pola so gran productividá magar la enorme cayida del financiamientu público y privao mientres la crisis, qu’asitió a España na cola d’Europa. Ello ye que adelantró a los parllamentarios que va buscar un pactu d’Estáu pa garantizar qu’España apuesta pol I+D+i y que’l financiamientu públicu pa esti sector ye abondu y sostenida.

El so oxetivu en 2020 ye que la inversión pública n’investigación algame’l 2,5% de los presupuestos, pa volver a los recursos d’antes de la crisis dende’l 1,5% actual. Al mediu plazu, considera qu’España tien de gastar -ente recursos públicos y quitaos- el 2% del PIB n’innovación, que ye la media de la UE, pero casi’l doble de lo qu’agora invierte.

Duque recordó qu’España fixo xusto del camín contrariu a los grandes países del mundu. Tola UE apostó por potenciar l’I+D+i pa salir de la crisis, polo que destinó un 27% de fondos de media más qu’en 2009. España, sicasí, amenorgó’l dineru destináu a investigación nel mesmu períodu nun 9%.

El exastronauta tamién anunció un paquete de midíes pa promover la mayor participación de la muyer na ciencia -les moces son minoría nes carreres técniques y el investigadores son solo’l 39%- y pa romper el techu de cristal que fai que solo haya un 21% de catedrátiques.

Tamién te podria gustar