Portada Gastronomía Dos llistes disputen la representación de los collecheros nel Conseyu Regulador de la sidra

Dos llistes disputen la representación de los collecheros nel Conseyu Regulador de la sidra

by asturnet

Dos llistes distintes pa decidir qué collecheros de mazana representarán al sector nel Conseyu Regulador de la sidra. Los 200 atropadores con drechu a votu nes elecciones de güei, de les que saldrán los primeros xestores de la denominación d’orixen elixíos en votación, podrán optar ente la candidatura de l’Asociación de Collecheros (Aacomasi) y una segunda llista autodenominada independiente.

La primer opción aválala’l presidente d’Aacomasi, José Luis Rubiera, opuestu a los ‘independientes’ al albidrar qu’éstos inclúin na so candidatura a renomaos llagareros, nos que Rubiera ve un peligru pa los intereses de los pequeños propietarios de pumaraes.

Pol so llau, la llista independiente encabézala Gerardo Menéndez, del llagar Sidra Menéndez, quien diz concurrir a les elecciones precisamente pa representar a los collecheros de mazana de sidra que nun pertenecen a Aacomasi. Ente les sos propuestes figura en llugar destacáu, y col envís d’evitar enguedeyos al consumidor, l’amiestu de les dos marques de calidá de sidra asturiana qu’hai nel mercáu: La denominación d’orixen y la sidra de mazana seleccionada, producida por varios llagareros al marxe’l Conseyu Regulador.

La normativa d’esti órganu fixa la cellebración de la votación -a la que tán llamaos tamién 40 llagareros- pa la xornada de güei na sé del Conseyu, allugada en La Villa. Del resultáu qu’asoleyen les urnes saldrán doce vocales, repartíos proporcionalmente ente collecheros y llagareros, y ente esa docena de representantes electos nomaráse a un presidente que va sustituyir al actual responsable del organismu, Ignacio Fuejo, designáu pola Conseyería de Mediu Rural antes que la Unión Europea avalara la denominación d’orixen de la sidra asturiana.

Pesie a la importancia que’l procesu ellectoral tien en cuanto que va afitar les llinies mayestres del futuru de la sidra etiquetada, la representatividá del Conseyu Regulador inda ta determinada poles cifres de producción: Namás un 2 por cientu de la sidra de temporada que ta nel mercáu foi embotellada dientro de la denominación d’orixen.

Web oficial del Conseyu Regulador de la sidra

Tamién te podria gustar