Docentes llamen a la sociedá a grabar un vidiu pola llingua

09 mayu 04:49 2014 Imprimir

Un grupu de docentes de l’asignatura de llingua asturiana de dellos centros educativos de los conceyos de Siero, Bimenes y Noreña van celebrar el Día de les Lletres Asturianes en La Pola Siero grabando un vidiu nel que visibilizar un llargu futuru a la llingua asturiana. Nesti actu amás de los centros educativos, el SNL de Siero, y la productora audiovisual Algamar, colabora la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana. Ye esta entidá ciudana que llucha pola normalización llingüística y el respetu de los derechos civiles de los asturiano falantes quien proporciona los vasos, diseñaos pa la ocasión, que se van repartir nel actu y que servirán como elementu protagonista na grabación del vidiu.

Esta iniciativa naz de la propia comunidá educativa como proyectu didácticu qu’anime a fomentar l’usu del nuestru idioma ente la xente más mozo, cola vista puesta na problemática de la tresmisión xeneracional.

N’años anteriores fixéronse esperiencies didáctiques asemeyaes centraesnuna única escuela que tuvieron repercusión nos diferentes medios de comunicación. Nesta ocasión quier implicar al alumnáu de toles etapes educatives y collaborar con persones del mundu audiovisual, la música y la creación cultural.

Preocupa la situación de la llingua asturiana, empobinada a la desapaición y confinada a ámbitos mui rellacionaos colo tradicional, quier sacase d’esi furacu y da-y aire pa que respire, abriendo les ventanes del mundu a la llingua asturiana y demostrar que la tresmisión xeneracional ye la clave pal so pervivencia.

L’oxetivu d’esta iniciativa ye facer una versión asturiana la “Cup Song” que cuenta yá con millones de visites nes sos munchísimes versiones. Dende que la película “Pitch Perfect” y l’actriz Anna Kendrick contribuyeron a esparder esti fenómenu que combina música, percusión y participación social, la “Cup song” o “El Cantar del Vasu” convirtiose nun fenómenu de mases ente la xente mozo como sinónimu de la collaboración.

Asina lo fixeron yá dende l’espaciu escolar n’otros sitios con llingües pequeñes como l’asturiana, siendo los más nombraos el casu d’Irlanda y Navarra, onde mandaron un mensaxe de futuru y esperanza pal so idioma al restu del mundu.

Cola metáfora del vasu que pasa de mano en mano y la señardá por perder la esencia de lo que somos, dende Asturies, modestamente, esti vidiu quier contribuyir faciendo saber al restu del mundu qu’existe un sitiu que se llama Asturies que tien una llingua propia y en peligru. Y diciéndo-y a la sociedá asturiana que l’asturianu tien futuru.

Pa ello convidase a toles persones con interés na llingua asturiana y el so futuru a participar na grabación d’un videoclip esti sábadu 10 de mayo a les 11’30h. na Plaza Cubierta de La Pola Siero.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...