Portada Política Delegación del Gobiernu comprométese en delles cuestiones con Iniciativa pol Asturianu

Delegación del Gobiernu comprométese en delles cuestiones con Iniciativa pol Asturianu

by asturnet

Represenantes d’Iniciativa pol Asturianu aconceyaron el vienres pasáu col xefe de Gabinete de la Delegación de Gobiernu n’Asturies, Alberto Mortera quien atendió per dos hores a los representantes de la organización. Los dos cabezaleros de la Xunta Direutiva acudieron en representación del coleutivu a una xunta que se xestó con rapidez, yá que se solicitare’l martes. La imposibilidá d’aconceyar con Gabino de Lorenzo por motivos d’axenda llevó a l’asociación a tratar con Mortera dalgunos de los problemes qu’atopa anguaño l’asturianu y que precisen d’una solución d’urxencia. Asina, Mortera comprometióse con esti coleutivu n’asuntos de toponimia, educación y presupuestos estatales.

Sicasí, dende Iniciativa pol Asturianu anuncien que van facer “un siguimientu a tolos asuntos que tratamos pa ver si se cumple lo dicho, yá que, nestos casos, munchos van quedando escaecíos al nun los considerar urxentes”. Asina, en materia de toponimia, mostróse favoratible a dir incorporando la toponimia oficial nos cartelos de les carreteres, inclusive aquella que tovía nun se oficializó, casu de la d’Uviéu, y faló de facilitar un conceyu d’Iniciativa pol Asturianu col Xefe de Demarcación de Carreteres. D’igual forma, conseñó que va falar col grupu municipal del PP n’Uviéu pa rematar el procesu d’oficialización de la toponimia del conceyu, con cinco años de retrasu.

No que respeuta a la educación, Inaciu Galán y Vítor Suárez repasaron col xefe de Gabinete tolo acontecío cola asignatura de Llingua Asturiana y Gallego-asturianu colos borradores de la Llei Orgánica pa la Meyora de la Calidá Educativa (LOMCE) y treslladáron-y el so esmolecimientu pol fechu de que nun s’acabe de tramitar la especialidá d’asturianu. Alberto Mortera calificó esta situación de “inesplicable” y afitó’l so compromisu de facilitanos un contautu col subdelegáu n’Asturies del Ministeriu d’Educación. Señalando tamién la so intención de comunicase col grupu parllamentariu popular pa tratar el tema.

A lo último, Alberto Mortera, mostróse favoratible a que los presupuestos del Estáu incluyan una partida pa l’Academia de la Llingua Asturiana y tamién al usu del idioma na Delegación de Gobiernu, tanto na rotulación interna como en campañes del calter estatal que nes comunidaes con llingua propia suelen dir nel idioma llariegu. El xefe de gabinete rescampló que nel Delegáu de Gobiernu “los defensores del idioma tenemos una persona receptiva dafechu a estes demandes”.

Tamién te podria gustar