Portada Patrimoniu David Rivas espubliza la toponimia de Xixón

David Rivas espubliza la toponimia de Xixón

by asturnet

L’Academia de la Llingua Asturiana ta acabante d’espublizar un númberu nuevu de la coleición ‘Toponimia’, el 117. Una entrega nuevada dedicada esta vegada a la toponimia de la parroquia urbana ya industrial de Xixón, la que lleva’l mesmu nome que’l conceyu y onde ta asitidada la ciudá más grande d’Asturies. L’autor d’esti trabayu ye’l profesor y miembru de l’ALLA, David M. Rivas Infante.

El trabayu dixébrase en trés partes. La primera ye un ‘Entamu’, onde Rivas fai delles alvertencies sobre la dificultá de ponese a recoyer la toponimia d’una ciudá y les especiales característiques de la Villa de Xovellanos. Na segunda parte recuyénse los topónimos tradicionales como tales. Un llargu llistáu nel qu’apaecen barrrios, zones, cases, caminos, playes, peñes, praos, ríos y regatos ente otros fenómenos xeográficos.

Na segunda parte Rivas recueye, separtaos, lo que denoma ‘Toponimia Urbana’, un llistáu nel qu’apurre los nomes populares de zones, negocios, edificios, estatues, caminos y zones de la ciudá que reciben nomes que fueron puestos na época industrial y post-industrial. Asina n’esti apartáu podemos ver topónimos como L’Algodonera, La Ilesiona, La Escalerona, El Molinón, La Lloca’l Rinconín, La Ruta los Vinos, El Parque los Vieyos, El Pinchu Murunu, Miami o la Plaza’l Parchís, ente munchos otros.

El cartafueyu, que lleva unes selmanes nel mercáu, va presentase en Xixón nel mes d’avientu y ta a la venta nes llibreríes del país.

Tamién te podria gustar