Portada Educación Darréu sofita l’encierru na Universidá, pide la dimisión de Migoya y responsabiliza al PSOE del problema en Filoloxía

Darréu sofita l’encierru na Universidá, pide la dimisión de Migoya y responsabiliza al PSOE del problema en Filoloxía

by asturnet

La mocedá independentista d’izquierdes “Darréu”, emitió güei un comunicáu nel que quixo denunciar “de nueu otra agresión pa cola llingua d´Asturies; y nesta ocasión na Universidá, el muerganismu que tien de ser la istitución de los asturianos, u los mozos y moces seyan los protagonistes de la so educación ya desendolque presonal y académicu”. Pa los miembros d’esta organización la enmienda de Félix Fernández de Castro ye “inxustificable”.

Pa Darréu esta ye “una agresión qu’asoleya’l cálter represivu, retrógradu y anticientíficu d´esta “élite cultural” (por nomalo de dalguna manera) enquistada nel más xabaz españolimu; que vegada tres vegada reaicionen a cualesquier intentu d´ampliar los drechos de los asturianos y asturianes”.

Énte la dimisión de la decana Ana María Cano, y l´encierru de dellos estudiantes nel Rectoráu de la Universidá d´Uviéu, Darréu, la mocedá revolucionario d´Asturies, posicionase “amosando tola solidariedá posible cola decana dimisionaria Ana María Cano”, dándo-y “tol so sofitu a los mozos y moces enzarraos, too´l sofitu presonal cumu militantes, pero tamién comu muerganización a esti actu de resistencia, dexando ver qu´esto ye un pasu a la aición no que cinca a la llucha polos drechos llingüisticos d´Asturies y de la ciudadanía asturiana na Universidá”.

Amás, Darréu “ta a la escontra del EEES y lo que supón el Procesu de Bolonia, porque supón, comu yá espusimos, una mercantilización de la educación, y de la Universidá”. Too esti procesu ye, pa Darréu, “un pasu p´atrás, arrequexando a la cultura y a la sociedá asturiano na marxinación”.

Dende Darréu van puxar, comenten, “porque esto nun quede nuna reprimenda haza estos seutores españoliegos de la Universidá, sinón que seya una llucha más amplia”. Pa los mozos independentistes ha denunciase “la política de represión y acosu a la llingua asturiana de la FSA, del Gobiernu Asturianu; de la qu´estos fechos formen parte tamién. Torgando una y otra vegada l´intentu de la sociedá asturiano de camudar l´estáu predemocráticu qu´hai n´Asturies”.

Tamién quixeron denunciar la, pa ellos, “hipocresía de IU, que nun lluchó pola oficialidá cuandu taba nel Gobiernu, y que sólu mos utiliza a los asturianos y asturianes pa siguir tando dientro del texíu social que ta alrodiu de la llucha pola oficialidá, pa sacar rendimientu políticu d´una llucha mui digna, polos drechos civiles”. Quier tamién Darréu, responsabilizar “a la clase política española n´Asturies de la situación llaceriosa del asturianu, no que drechos supón, na Universidá y sociedá en xeneral”.

Con too y con ello, Darréu vindica “una Universidá nidiamente asturiana y popular, na que los ciudadanos seyamos el cientru de la mesma”.

Recuerda tamién Darréu la so petición al rector de la Universidá, Vicente Gotor, “que tan bones pallabres dixo sobro ameyorar la situación de l´asturianu mentantu les elleiciones, pieslle esti capítulu escuru de la Universidá d´Uviéu”. Vicente Gotor “debe tomar una decisión que favorezca a la sociedá asturiano”.

Darréu quixo tamién pidir la la dimisión de Ana Rosa Migoya, la conseyera d’Alministraciones Públiques, “por facer oidos sordos y nun pronunciase nestos momentos difíciles. Así comu responsabilidaes a la administración española del PSOE n´Asturies pola situación de los drechos de los asturianos, tantu na Universidá, comu a pie de cai; yá que nun faen más que torgar una otra vegada los enfotos del pueblu asturianu por algamar la oficialidá, pa que´l pueblu asturianu pueda caleyar haza´l pais que mos quitaron fai tiempu”.

Tamién te podria gustar