Portada Sociedá D’Andrés defende la política llingüística de 2004 porque foi l’añu de “poner a carrular les máquines”

D’Andrés defende la política llingüística de 2004 porque foi l’añu de “poner a carrular les máquines”

by asturnet

Na promoción institucional del asturianu, 2004 supuso un avance porque “foi l’añu de poner les máquines a carrular de nuevo”. Asina lo sostién Ramón D’Andrés, que la prósima selmana cumple un añu de llabor al frente de la Oficina de Política Llingüística. L’altu cargu del Principáu reclama más “pedagoxía” na normalización y afirma que dellos modelos de reivindicación del asturianu “entraron en crisis”.

Nun balance’l trabayu del so departamentu a lo llargo’l so primer añu de vida -la Oficina de Política Llingüística echó a andar el 13 de xineru de 2003-, D’Andrés decántase por ver el vasu medio enllenu y asegura, “fuera de tou triunfalismu”, qu’en 2004 la política llingüística resucitó depués que’l primer mandatu de Vicente Álvarez Areces traxera con él “conxelamientu y retrocesu” nel tratamientu políticu del asturianu. “Ye claro qu’hai una diferencia ente’l periodu llexislativu anterior y esti. Y tovía queden dos años pa ver maurecer tou esti trabayu”, asegura’l responsable de Política Llingüística.

Argumentos d’esi avance, enumera D’Andrés, son l’impulsu de la llingua asturiana nel ámbitu municipal, el llabor de la Xunta de Toponimia, la promoción de la matriculación n’asignatura de Llingua, la convocatoria de cursos d’asturianu pa periodistes -qu’en 2005 estenderánse a otros collectivos profesionales- y la redacción del Plan de Normalización Sociollingüística, qu’entrará en vigor esti mesmu mes si’l Gobiernu respeta’l so propiu badagüeyu.

Más pedagoxía

Too ello, eso sí, baxo’l signu de la negación de la coficialidá incluso a llargu plazu, defendida espresamente pola Conseyera de Cultura, la socialista Ana Rosa Migoya. Énte esa postura de la propia xefa’l so departamentu, D’Andrés respuende con una dosis de pragmatismu: “Lo que podamos facer agora non sólo nun ye escluyente d’una futura equiparación xurídica de les llingües, sinón que contribúi a ella”.

Nesa mesma llinia, el director de la Oficina de Política Llingüística llama a evitar el “maximalismu facilón” y pide más pedagoxía na normalización social del asturianu, porque “los asturianistes tenemos l’enclín a pensar que lo que pa nós ye obvio, yelo tamién pa los responsables municipales, por exemplu, y nun ye asina”.

A esa necesidá súma-y D’Andrés la constatación de que dellos modelos d’actuación na reivindicación del asturianu, “y delles zunes tamién, entraron en crisis y hai un procesu de reestructuración del discursu”, lo que lleva a entrugase, según el responsable de Política Llingüística, si les formulaciones del interés pola llingua asturiana “tienen que ser agora les mesmes que va quince o venti años”.

Tamién te podria gustar