Portada Sociedá Cultura desixirá criterios normalizadores pa les subvenciones

Cultura desixirá criterios normalizadores pa les subvenciones

by asturnet

La Conseyería de Cultura desixirá a los particulares, empreses y instituciones candidates a recibir dalguna de les subvenciones destinaes a la promoción del asturianu y del gallegu asturianu el que nos proyectos presentaos vengan detallaos con rigor y claridá los criterios normalizadores que se persigue en cada casu. Esti procuru por valorar l’interés y utilidá de los proyectos nel ámbitu de la normalización social y l’aumentu de la dotación asignada, la más importante en cuantía hasta la fecha, son les principales novedaes que presenten les ayudes de Cultura pa 2005.

El responsable de la Oficina de Política Llingüísitica del Principáu, Ramón d’Andrés Día, presentó les diez llinies d’ayudes y beques que la Conseyería de Cultura tien convocao esti añu pa sofitar proyectos destinaos a la normalización social del asturianu y del gallegu asturianu. Un total de 1.830.395 euros ye la cantidá asignada pal conxuntu d’estes subvenciones, la más importante de les presupuestaes hasta agora por parte de l’administración autonómica.

Na presentación de les beques, el responsable de Política Llingüística, resaltó “l’aumentu qu’esperimenten toles llinies d’ayudes, en dellos casos especialmente significativu, como ye’l casu de les subvenciones destinaes a medios de comunicación, un 21,5 por cientu y a los conceyos con iniciatives normalizadores, d’un 108,6 por cientu”.En xunto l’aumentu de la cuantía empobinada a subvenciones ye d’un 56 por cientu respective al añu pasáu.

La importancia de la dotación asignada pa les diez llinies de subvenciones ye la novedá más resaltable en cuantes a convocatories anteriores. Al llau del aumentu presupuestariu, Ramón d’Andrés, quiso destacar el que va ser el criteriu fundamental a la hora de valorar los proyectos presentaos: “vamos desixir que los proyectos candidatos a recibir ayudes tengan claramente detalláu y con rigor el so interés pa la normalización social de la llingua asturiana y nel so casu del gallegu-asturianu”. Quedarán asina escluíos de la posibilidá d’acceder a estes ayudes proyectos nos que l’usu de la llingua o les actividaes programaes nun se correspuendan con intenciones normalizadores.

Otres novedaes qu’ufierta la convocatoria pa 2005 ye la creación d’una ayuda específica pa la creación lliteraria empobinada directamente a los autores y la supresión de la subvención pa traducir obres orixinales n’asturianu a otres llingües, esta última motivada, según desplicó d’Andrés: “pola escasa acoyida que tenía en cuantes a proyectos presentaos y a la so poca efectividá real”.

Les ayudes tan enfocaes pa sofitar económicamente proyectos de particulares, empreses privaes o instituciones, en tolos ámbitos del desenvolvimientu social de la llingua asturiana y del gallegu asturianu: edición y producción cultural, creación lliteraria y artística, medios de comunicación y instituciones d’ámbitu local, como los conceyos y la rede de servicios de normalización.

Ente les ayudes a la edición, destaca la dedicada específicamente a la presentación de proyectos de testos d’enseñanza de l’asignatura de llingua y lliteratura asturiana pa 2º y 4º de la ESO. No tocante a los conceyos, Ramón d’Andrés, quiso destacar que se trata del aumentu más curiosu de toles llinies de subvención: un 108,6 por cientu más que l’añu anterior y que va dedicase a caltener la rede ya esistente de servicios y oficines de normalización, asina como pa poner en funcionamientu los servicios qu’inda nun tan abiertos.

Tamién te podria gustar