Portada Sociedá Cultura asegura que nun demorará la primer validación de topónimos tradicionales nel Gobiernu

Cultura asegura que nun demorará la primer validación de topónimos tradicionales nel Gobiernu

by asturnet

La Conseyería de Cultura elevará al Conseyu de Gobiernu antes de fin d’añu, “o como muncho a primeros del añu que vien”, los primeros llistaos de nomes de conceyos n’asturianu pa oficializar la so denominación tradicional. Asina lo anunció esta mañana en Lluanco el director xeneral de Política Llingüística, Carlos Madera, quien precisó que’l so departamentu nun esperará a qu’haiga un “gran númberu” d’espedientes remataos, sinón que llevará énte l’Executivu los primeros que se vaigan completando.

Pol momentu, nesa situación encaxen namás los llistaos toponímos de tres conceyos: Carreño, El Franco y Llanes, que yá superaron el mes preceptivu de consultes y qu’agora enfilen la so recta final p’hacia el Conseyu de Gobiernu, depués que la Xunta Asesora de Toponimia, aconceyada güei en Gozón, los analizare otra vuelta.

En total, son 19 los conceyos qu’entamaron la recuperación de los sos nomes de llugar tradicionales, lo que n’opinión del titular de la Oficina de Política Llingüística, Ramón D’Andrés, amuesa que l’Alministración llocal ta revelándose como especialmente activa na normalización de la llingua asturiana.

Los miembros de la Xunta de Toponimia treslladáronse güei a Gozón pa revisar l’espediente d’esti conceyu, que lleva alantre estremaes midíes de promoción del asturianu dende la Mancomunidá del Cabu Peñes, qu’agrupa a los municipios de Gozón y Carreño. Les Cases Consistoriales de dambos conceyos tarán retulaes darréu en llingua asturiana, y el serviciu de normalización de la Mancomunidá tien previsto empezar en breve plazu el primer cursu de Llingua que se cellebra en Gozón dende hai una década.

Nuna comparecencia pública cellebrada nel Ayuntamientu gozoniegu, los alcaldes d’esti municipiu y de Carreño, Salvador Fernández (PP) y Ángel Riego (PSOE), respectivamente, sorrayaron el compromisu de dambes Corporaciones llocales cola normalización de la llingua asturiana y felicitáronse, n’alusión al al llabor de la Xunta de Toponimia, de la recuperación de la “forma natural en que la xente espresa les coses”.

Tamién te podria gustar