Portada Sociedá Cultura alita a los Ayuntamientos a usar l’asturianu faláu y escritu

Cultura alita a los Ayuntamientos a usar l’asturianu faláu y escritu

by asturnet

La Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu quier que los Ayuntamientos falen y escriban n’asturianu. Nuna carta empobinada a los alcades de los 78 conceyos d’Asturies, el Gobiernu’l Principáu anima a los rexidores llocales a usar públicamente l’asturianu como seña del compromisu col idioma, coincidiendo cola cellebración, a partir del llunes prósimu, de la XXV Selmana de les Lletres Asturianes.

Asina lo anunció esta tarde el director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón d’Andrés, na presentación oficial de los actos de la Selmana de les Lletres, flanqueáu pol director de Política Llingüística y Promoción Cultural, Carlos Madera, y pola conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, quien destacó la novedá que supón dedica-y per primer vegada la principal cita añal de la lliteratura asturiana a un autor del Surdimientu, el malográu xixonés Andrés Solar.

La conseyera sorrayó amás otres dos singularidaes respecto a años anteriores: l’estrenu de la primer cantata n’asturianu -‘Solar d’amor y arume verde’, de Carlos José Martínez y Xulio Ramos-, y el cumplimientu’l vixésimu aniversariu de la entrada de la llingua asturiana nos centros d’enseñanza, fechu que se produxo en 1984.

Pol so llau, Carlos Madera fexo un llamáu a los ciudadanos a esfrutar de los diversos actos de la Selmana de les Lletres “porque ye un festexu de tola xente d’Asturies” y amosó la intención del departamentu que dirixe de defender ensin prexuicios l’idioma asturianu, que tildó de “bien cultural”.

Con un presupuestu d’unos 90.000 euros, la XXV Selmana de les Lletres Asturianes xirará ente’l llunes 3 y el vienres 7 de mayu al rodiu de la figura d’Andrés Solar, escritor xixonés fallecíu nun accidente de tráficu hai agora venti años. El programa d’actos previstos inclúi una esposición sobro la so vida y obra y la edición de dos llibros cola so figura como epicentru: Una amuesa de la so obra, que tará a la venta, y un llibru monográficu sobro Solar ellaboráu por quince autores, que va regalase nel trescursu’l vienres 7, Día del Llibru y el Discu n’Asturianu.

A la presentación de la vixesimuquinta edición de la Selmana de les Lletres asistieron amás Gloria Fernández, en representación de la Tertulia Cultural El Garrapiellu, y María Xosé Rodríguez, responsable de la Oficina municipal de la Llingua de Xixón. Dambes entidaes collaboren na organización de la Selmana de les Lletres Asturianes.

Tamién te podria gustar