Portada Música Crónica dende Lorient: Muyeres, gatos y gaiteros como Dios manda

Crónica dende Lorient: Muyeres, gatos y gaiteros como Dios manda

by asturnet

Los díes que tán en metanes de la selmana son díes ensin apuru en Lorient y en cualaquier programación que se vaiga allargando más de siete díes. El miércoles ye un día ensin munchu trasiegu, pero cuando hai asturianos pol mediu nunca nun se sabe. En tou casu, esti miércoles 4 d’agostu de 2004, los asturianos pudieron descansar un pocu depués de dellos díes de muncha xera. Descansaron toos hasta la nueche, menos les bandes de gaites y el grupu Esbardu, que tovieron de dedica-y un pocu de tiempu a preparar la nueche máxica que nun perdona.

Y en cuantes qu’aportó la nueche entamó la romería. A les nueve y media la cita yera na Ilesia San Lluis, onde’l grupu Muyeres ufiertaba una actuación enforma estremada de la que dieren nesti mesmu escenariu l’añu pasáu coincidiendo col añu d’Asturies nel Festival. Pa entamar ficieron un ensayu de lo que sedría a la nueche siguiente la so apaición nel escenariu del Gran Teatru pal primer movimientu de la cantata compuesta por Ramón Prada, ‘Keltikhé’. Y l’entamar nun pudo ser meyor. Depués de dellos cancios tradicionales, dalgún ramu y la voz poderosa de Mari Luz Cristóbal Caunedo, acompangada pol sentimientu que-y pon a la gaita Emilio Martínez, foron abondo pa que nel desfilar final del grupu los aplausos enllenaran la Ilesia.

Malpenes unos minutos pa felicitar a les muyeres que siguen ufriendo’l sentir tradicional del nuesu país allá per onde anden (y caleyen enforma pel mundu) y tenemos d’axuntanos nel Espace Festival en metá de la villa lorientesa, al entamar del parque. Ye l’espaciu que sustitúi al Espace Bisson d’otros años, onde lo alternativo tenía’l so llugar. Ye l’allugamientu onde se fadrá na fin de selmana’l concursu de nuevos grupos que se facía nel Bisson y tamién sustitúi al tradicional Pub onde acababen los más nocheniergos enantes d’aportar al míticu Le Saloon, un chigre cuasi clandestinu qu’esti añu pesllara. Ellí tán yá entamando la so cabera actuación nel Festival (y van tres) Los Gatos del Fornu.

Y ficiéronlo entá meyor.

Y ye que la tercer actuación de Los Gatos del Fornu en Lorient mereció enforma la pena. Ye bien difícil atopar un ameyoramientu nel escenariu como’l qu’amosaron los rapazos d’Uviéu. Meyor colocaos, muncho más animaos, y enforma convencíos del munchu potencial que tienen. El primer día faltó-yos como a tou bon grupu asturianu convencimientu y puesta en escena. Y a la tercera foi la vencida. Una actuación muncho más calculada que la segunda y nun digamos yá la primera, dexando a les clares el calter seriu y bien encadarmáu d’un grupu que-y dedica un mínimu procuru al direutu musical y qu’agora tamién lo fizo col direutu escénicu. Raúl llevantándose coles panderetes y llevantando al públicu, baillando con Ana a lo suelto como fadríen los más veteranos. Lorena ensin parar un minutu nel escenariu y tolos demás miembros del grupu perfectamente situaos, nun espaciu más pequeñu que los anteriores, pero enforma meyor aprovecháu.

Afitándose otra vuelta nes voces llimpies y tradicionales de Rosa y Ana, Los Gatos dexaron bien a les clares el so enfotu por facer un direutu plausible, entamando poles presentaciones en francés, que ye la primer vegada qu’un grupu de folk asturianu trai tan bien preparaes.Y otra vuelta resolvieron la parte postrera del conciertu perbien con esi pequeñu concursu nel qu’ufierten un CD al d’ente’l públicu que s’anime a subir al escenariu y acompangar a Rosa y Ana con un estribillu a lo “la,la,la” en versión tradicional del Occidente que resulta graciosu y apañáu y ye dende llueu un final curiosu pa un conciertu bien camentáu. Esta vegada foi una neña asturiana, qu’a poco la dexaron xubíase penriba les voces de Rosa y Ana.

Viendo los tres conciertos de Los Gatos del Fornu, ún faise a la esperanza de que los nuesos grupos acaben de creese les sos posibilidaes. Tantes qu’ún nun ye nin a camentales. Fadrá falta tiempu, pero hai fundamentu. Y eso ye lo importante. Y como la nueche enxamás nun pue finar meyor que disfrutando del espíritu de Lorient, allá foron los de La Reina del Truébanu a dexar bien a les clares quien manda aquí cuando quier.

Davezu los escoceses dominen les cais y los desfiles nocherniegos de Lorient porque tán tolos díes a pie d’obra trabayándose al públicu, con bon humor y ganes de protagonismu. Los asturianos somos más serios o facemos como que lo somos. Pero cuando nos ponemos nun tenemos rival. Y eso dexáronlo bien claro los del Occidente. La Banda de Gaites La Reina del Truébano salió a metá de camín del Estadiu de fútbol del que venía de participar na Nueche Máxica y llanzóse a marcar el pasu peles cais entá enllenes de Lorient. Yeren casi les dos. Una bona hora pa qu’entá se pudiere estremar la calidá del ruxíu. Y estremóse.

Los más nocherniegos del Festival rindiéronse a los pies de La Reina. Y los nuesos gaiteros occidentales marcharon satisfechos a suañar. Nun hai como venir a Lorient pa que l’autoestima xorreza. Probablemente faigan falta munches escursiones a esti país bretón.

Suplementu d’Asturnews sobro’l Festival de Lorient 2004

Tamién te podria gustar