Portada Música Crónica dende Lorient: Los llunes enxamás nun llueve na Bretaña

Crónica dende Lorient: Los llunes enxamás nun llueve na Bretaña

by asturnet

La xornada d’un llunes en Lorient siempre entama de la mesma forma: Surde de los efluvios de la nueche intercéltica, que tien l’estadiu de fútbol del Lorient F.C. como abellugu y que nesta vegada cuntaba amás col fechu de que la encargada d’abrir la nuechi yera la voz maravillosa y afalagadora de Mari Luz Cristóbal. ‘A capella’, sola nel centru de la cancha, Mari Luz fizo perbién, de forma inmeyorable, l’apertura de la nuechi del domingu que ye casi llunes.

Corriendo, alpenes acabante sentise’l vigulín de la estrella’l festival d’esti añu, l’arcadiana, o canadiense si se prefier, Dominique Dupuis, hai que treslladase a les oficines del Palaciu de Congresos pa poder asistir a la entrega premios del Macallan, qu’amás de cuntar col son de les gaites ganadores nos concursos y la presencia de los meyores gaiteros d’Europa, ye actu regáu col güisqui de la nomada marca escocesa.

Esti añu yera’l gaiteru d’Avilés Ángel Domingo’l que recibía na madrugada’l llunes primeru d’agostu la que ye la mayor cualificación que pue algamar un gaiteru asturianu: el Troféu Macallan, güei nomáu Mac Crimmon, col que’l Festival de Lorient premia al meyor intérprete de gaita asturiana y gallega. Y facíalo a la vera’l ganador, otra vuelta esti añu, del concursu de gaita escocesa, l’inmeyorable Fred Morrison, nun actu nel que tolos gaiteros presentes quixeron rendir homenaxe a Jairo Garcia, el gaiteru que mos dexara nel mes de payares y que como facía alcordanza Marco Antonio Guardado, “l’añu pasáu taba equí con nós disfrutando con gayola del añu d’Asturies”.

Marco Antonio Guardado nun podía reprimir l’alcordanza a Jairo nel minutu de silenciu que’l Festival-y dedicó a un gran gaiteru que mos dexó mui pronto y al qu’entá recordamos tolos que coincidimos con elli nes nueches de Lorient y nes xornaes intenses que se pasen equí d’escenariu n’escenariu.

Fred Morrison tamién s’alcordó de Jairo nes curties declaraciones que fizo a Asturnews acabante de finar l’actu d’entrega de premios, nes que nun dexó pasar el so gran cariñu por Asturies, “una tierra con unes xentes y una cultura que me presten muncho”, acertó a dicir el mayestru gaiteru nun asturianu entemecíu col castellán que dexa bien a les clares el so interés por Asturies y lo asturiano que pudo amuesar na so reciente visita al Principáu.

Darréu se-y ufiertó esti homenaxe a Jairo, Ángel Domingo amosó nidiamente por qué algama esti añu el reconocimientu en Lorient, con una interpretación con munchu ciñu y meyor sentíu rítmicu y unos floreaos colos que dexó plasmaos a otros compañeros gaiteros que persaben lo que ye templar l’instrumentu.

La nuechi sigue y nun se pue dexar de llau porque nel momentu menos pensáu pasa que se pue atopar a dos de Gatos del Fornu que van a la gueta d’El Saloon (el más nomáu de tolos bares de Lorient, el caberu en pesllar, qu’esti añu ta peslláu dafechu y amuesa un cartel d’alquiler que lo dexa bien a les clares). O pue atopase a los rapazos de Deua Dubra que tan acabantes d’aportar a Lorient darréu de dar unes cuantes vueltes perdies pela ciudá.

Acostase bien tarde y llevantase bien ceo, esi ye’l bon facer en Lorient. Y a les 11 hai que tar nel Ayuntamientu. Como cada llunes de Festival. Los sones y los bailles del Grupu avilesín Esbardu son los protagonistes esta vegada de la recepción oficial que fai l’Ayuntamientu de la ciudá de Lorient a toles delegaciones artístiques y musicales de los países celtes que participen nel Festival. Músicos gallegos, galeses, irllandeses, escoceses, de Cornualles y de la Islla de Man ufrieron una amuesa de lo que son les sos músiques tradicionales y tamién más modernes nun actu protocolariu col que se suel arrancar los díes más culturales y menos comerciales del Festival de Lorient.

Tres d’esta recepción del Ayuntamientu entamen les actividaes de la selmana, más empobinaes al mundu dafechu cultural que al popular, que suel recoyer nel fin de selmana muncha mayor participación de públicu. Agora entá queda a metanes de selmana otru actu protocolariu asemeyáu al del Ayuntamientu na casa’l prefectu francés, daqué asemeyao al Delegáu del Gobiernu n’Asturies. Tolo demás van ser actos culturales, d’espresión musical y artística céltica.

Nel Ayuntamientu, amás de la música y los bailles del grupu Esbardu pudieron vese les dances tradicionales d’un cuartetu de muyeres escoceses, colos sos blincos rituales, y sintiéronse la canción tradicional averada a la tonada que se cancia na Islla de Man, los cantares enllenos de señaldá de Cornualles y la nueva música que col curdión tán creando los mozos irlandeses, ensin escaecer la más tradicional arpa qu’aportaba dende’l País de Gales.

Suplementu d’Asturnews sobro’l Festival de Lorient 2004

Tamién te podria gustar