Portada Lliteratura Crease’l premiu Alfonso Inglesias de cómic dotáu con 7.000 €

Crease’l premiu Alfonso Inglesias de cómic dotáu con 7.000 €

by asturnet

La Conseyería de Cultura va anunciar a non tardar la convocatoria d’un premiu lliterariu nuevu que va sumase a los tradicionales Xosefa Xovellanos de novela, Xuan María Acebal de poesía, Máximo Fuertes Acevedo d’ensayu y Enriqueta González Rubín de periodismu, amás del recién creáu María Josefa Canellada de lliteratura infantil. El premiu va convocase pa álbumes de cómic en llingua asturiana y va llevar el nome del dibuxante “Alfonso Iglesias”.

La dotación económica, a falta d’una convocatoria oficial, va ser de 7000 euros, permitiéndose hestories que sumen 46 fueyes, ensin ser una hestoria sola.

La iniciativa xurdió va dellos años d’un grupu de persones venceyaes al mundu del cómic y la llingua asturiana, llideráu pol escritor Chechu García, ente los que tán persones como Isaac del Rivero, Mari Luz Pontón, Enrique Carballeira, Inaciu Galán, Lluis Antón González, Ruma Barbero o Alfonso Zapico, ente otros. La petición d’esti grupu a l’Academia de la Llingua Asturiana, fizo que la insitución convocara esti añu, per primer vegada, un premiu dedicáu tamién a esti xéneru lliterariu.

Alfonso Iglesias López de Vívigo (Navia, 1910-Uviéu, 1988), conocíu como Alfonso, foi un dibuxante y pintor asturianu, creador de los personaxes de Pinón, Telva y Pinín. Como acuarelista, realizó esposiciones n’Asturies, Lleón, Madrid y México. Los sos primeros dibuxos apaecieron nos diarios Región y La Voz de Asturias y el selmanariu Carbón.

Tres la Guerra Civil collaboró en La Nueva España, onde creó en 1943 los personaxes de Pinón, Telva y Pinín, que tuvieron gran sonadía na Asturies de la Posguerra. Les sos histories axuntáronse en 1944 nun álbum tituláu Aventuras de Pinín, que de Pinón ye sobrín. Mas tarde, los mesmos personaxes llegaron a protagonizar cartelos, series de cromos, y tuvieron adautaciones al teatru (Pinón y Telva ), a la narrativa ( El Asthur-Kong y Pinín, 1979) y al cine (Las Aventuras de Pinín y sus amigos, 1979). Alfonso Iglesias foi ún de los impulsores de la Sociedá Uvieina de Festexos (Sociedad Ovetense de Festejos – SOF), a la que-y presentó en 1950 el proyeutu de celebrar el día d’América n’Asturies. Convirtióse en presidente de la organización d’esta fiesta hasta 1958, añu en que se treslladó a Madrid.

En Madrid collaboró como dibuxante en periódicos como El Alcázar, Arriba o Pueblo y na revista femenina Ama, pa la que creó la serie Amuca. A partir de 1962 entamó a trabayar en Televisión Española como dibuxante de programes pa neños, culturales y deportivos. Más tarde publicó nueves aventures de Pinín en Gente Menuda, el suplementu infantil del diariu ABC. En 1982 volvió a Asturies, y publicó los últimos chistes de Pinón y Telva en La Nueva España. En setiembre de 1986, él mesmu encargóse de descubrir un bustu que se–y llevantó por soscripción popular nel campu San Francisco. Añu y mediu mas tarde, el 23 de febreru de 1988, morría n’Uviéu.

Tamién te podria gustar