Convóquense los premios lliterarios y beques artístiques del programa Culturaquí

25 mayu 10:57 2009 Imprimir

El Viceconseyeru de Promoción Cultural y Política Llingüística del Principáu, Jorge Fernández León, presentó estos díes n’Uviéu la vixésima edición del Programa de promoción de xóvenes creadores Culturaquí ´09, que cuenta con un presupuestu de 152.000 euros n’ayudes económiques. Nel actu tamién intervinieron el Director del Institutu Guillermo Martínez Suárez, y el Director de la Obra Social y Cultural de Cajastur, José Vega, entidá patrocinadora d’esti programa, asina como representantes d’instituciones collaboradores y ganadores de la edición pasada.

Los oxetivos prioritarios del programa Culturaquí, del que se beneficiaron dos mil artistes asturianos dende la so puesta en marcha, va yá dos décades, son promover la creación artística de los xóvenes nes diferentes modalidaes que conformen les artes plástiques, la lliteratura, la imaxe y la música, fomentar la participación de los xóvenes con inquietúes artístiques, y esparder estes manifestaciones culturales tanto nel Principáu como n’otres comunidaes autónomes coles que se realicen intercambeos, asina como n’espacios europeos concertaos pa la mentada fin.

Por tercer edición consecutiva puen participar artistes asturianos o residentes n’Asturies d’hasta 35 años y tamién descendientes hasta’l segundu grau d’emigrantes asturianos, lo que contribúi a una internacionalización del programa ensin arrenunciar a les bases d’asturianía sobre les que se sofitó’l plan dende la so creación.

Ente les convocatories tán:

La “Muestra de Artes Plásticas”. A esta XX edición pue presentase toa propuesta artística: pintura, escultura, semeya, dibuxu, grabáu, instalaciones, videoinstaciones, ente otres propuestes. Tema, técnica y materiales son de llibre designación del artista participante. Son seleccionaos un máximu de 7 artistes que reciben un premiu en metálico de 4.500 euros y formen parte d’una esposición colectiva qu’abre les sos puertes na Sala Borrón nel mes d’ochobre que vien y ye oxetu d’una itinerancia per estremaes comunidaes autónomes y países. Nel marcu d’esta Amuesa fállase tamién el Premiu “Asturias Joven de Artes Plásticas” dotáu con 10.000 euros y una esposición individual na Sala Borrón.

Y los concursos:

De maquetes pa grupos Pop y Rock Realizáu en collaboración con Cadena Ser, 40.Principales Asturies, ta dirixíu a grupos o solistes interpretes de música Pop y Rock. Selecciónense dos maquetes ganadores y los sos autores reciben un premiu de 6.000 euros, que conlleva facer dellos conciertos y la grabación d’un CD y d’un vidéu promocional.

“Asturies Xoven de Poesía, Narrativa y Testos Teatrales”. Empobináu a xóvenes escritores n’asturianu o en castellanu y ta dotáu con trés premios de 5.000 euros y la espublización de les obres ganadores dientro de la Colección Texu.

El de “Nuevos Realizadores del Principáu d’Asturies”. En collaboración con Caja Asturias y l’apoyu del Festival Internacional de Cine de Xixón, pa los proyectos de curtiometraxes de tema llibre, que se desendolquen en castellanu o asturianu y nun pasen los 25 minutos de duración. Otórguense dos premios en metálico de 24.000 y 14.000 euros, respectivamente. Los proyectos premiaos estrénense nel Festival Internacional de Cine de Xixón.

“Astragal”. Fechu en collaboración col Conseyu de Mocedá de Xixón ta empobináu a proyectos artísticos específicos (instalaciones, videoinstalaciones, acciones, intervenciones y otros procesos creativos) pa la Sala d’Esposiciones del Conseyu de Mocedá de Xixón. Ta dotáu con dos premios de 6.000 euros.

Y los de más recién creación “LAB_Joven_Experimenta”. A títulu individual o al traviés d’un colectivu, pue optase a esti premiu por aciu d’un proyectu artísticu esperimental (instalaciones, instalaciones multimedia, acciones, intervenciones etc.) concibíu específicamente pa la so instalación na Sala Plataforma 1 de LABoral Centru d’Arte y Creación industrial. La so dotación ye de 30.000 euros; y el Certame “Joven de Graffiti”. Hai un primer premiu dotáu con 2.000 euros y hasta un máximu de cinco accesit.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...