Portada Lliteratura Convoquen la quinta edición del certame lliterariu na fala pal.lueza “Guzmán Álvarez”

Convoquen la quinta edición del certame lliterariu na fala pal.lueza “Guzmán Álvarez”

by asturnet

El Club Xeitu convoca’l quintu Certame Lliterariu en Pal.luezu ‘Guzmán Álvarez’, col que se pretende la revitalización de la variedá del asturianu que se fala nesta zona del cordal occidental ástur-lleonés, “amás del fomentu de la creación lliteraria na mesma y la so divulgación”. El concursu, abiertu a cualquier persona interesada, ta dotáu con un premiu de 200 euros p’aquella obra en prosa o versu que resulte escoyida pol xuráu. Los rellaos van poder tener una estensión de 3 a 12 fueyes, y les poesíes nun van poder superar los 1.000 versos. Les obres han presentase embaxo nomatu enantes del 1 de mayu, faciéndose públicu’l fallu del xuráu a lo llargo del mes de xunu. El premiu dase cada añu nel “Recital de Patsuezu” que tien llugar la primer fin de selmana de agostu en La Casona de San Miguel de L.laciana, dientro de les actividaes del Mercau L.lacianiegu.

La obra gallardonada va publicase nel boletín añal de ‘Xeitu’, que’l Club edita cada branu con numberoses referencies de naturaleza, hestoria, lliteratura, arte, etnografía, etc. rellacionaes cola zona. Amás, el pasáu añu una compilación de les obres premiaes, tanto rellatos como poesíes, foi publicada pol Club Xeitu nun pequeñu volume específico, siendo la primer ocasión en que les obres de los trés autores premiaos hasta la fecha salíen a la lluz. Obres d’Irma González-Quevedo, Guadalupe Lorenzana y Francisco González-Banfi, quien a pesar d’escribir na variedá pal.lueza dende va años, nun vieren nenguna de les sos obres impreses.

Esti certame promuévelu’l Club Xeitu cola collaboración del Institutu Lleonés de Cultura, y debe el so nome a Guzmán Álvarez, filólogu babianu autor del llibru ‘El habla de Babia y Laciana’, primer obra qu’estudió’l pal.luezu. La so figura y obra foi reconocida en 2010 al cumplise’l primer centenariu de la so nacencia, con distintes actividaes y publicaciones per parte del Club Xeitu.

Bases completes del concursu

Tamién te podria gustar