Portada Conceyos Conceyu Abiertu por Noreña pide n’asturianu una declaración institucional del Conceyu n’oposición a la Llei Mordaza

Conceyu Abiertu por Noreña pide n’asturianu una declaración institucional del Conceyu n’oposición a la Llei Mordaza

by redacción asturnews

El día 1 de xunetu de 2015 entraba a valir la Llei de Seguridá Ciudadana, popularmente conocida como Llei Mordaza, y la reforma del Códigu Penal, impulsaes y aprobaes pol Gobiernu del Partíu Popular. y dambes normes dibuxen un panorama xurídicu que fai sumir, na práctica, tolos nuesos drechos y llibertaes públiques, pudiendo considerase’l mayor retayu de drechos y llibertaes realizáu mientres la democracia, hasta’l puntu que la ONU yá realizó declaraciones nes que s’apura al Estáu español a retirar la Llei Mordaza porque amenacia con violar los drechos y llibertaes fundamentales de les persones y fraya la mesma esencia del drechu de manifestación”. Por mor d’ello Conceyu Abiertu por Noreña vieno acabante de presentar una moción al respeutive al plenu pal alderique de la mesma.

Coles mesmes, el Conseyu d’Europa tamién solicitó la so retirada por “atentar escontra’l drechu d’aconceyamientu y de manifestación y frayar los drechos fundamentales”. Cuestiones como la llegalización de les llamaes devoluciones en caliente d’inmigrantes al traviés d’una disposición adicional que modifica la Llei d’Extranxería, xunto cola conculcación de drechos como la tutela xudicial ente determinaes denuncies, de forma que discrecionalmente a criteriu de los cuerpos y fuercies de seguridá del estáu podrán imponese sanciones d’hasta 600.001 euros por cuestiones como la negativa a identificase, la negativa a disolver aconceyamientos na cai o manifestaciones, anque sían pacífiques (sentaes), evitar un desahuciu, la ocupación de cualquier espaciu común, públicu o priváu, la venta ambulante non autorizada, alteriar l’orde n’actos públicos, deportivos, culturales, espectáculos, oficios relixosos o otres xuntances numberoses cuando nun sían constitutives de delitu…

Pela so parte, diverses asociaciones de la xudicatura, la fiscalía y l’abogacía yá s’amosaron en contra de la entrada a valir d’esta llei y de la reforma del códigu penal, asina por casu, la Unión Progresista de Fiscales (UPF) emitió un comunicáu nel qu’amuesa “el so enérxicu refugu a la reforma que, amás d’incluyir la nomada prisión permanente revisable, esto ye, la cadena perpetua o l’internamientu pa tola vida –incompatible y contraria al artículu 25.2 de la Constitución Española (CE)-, trai un aumentu xeneralizáu de les penes, frutu de derivar llexislativa políticu-criminal marcadamente reaccionaria”.

Na moción dizse tamién que d’otramiente, tolos grupos parlamentarios, sacante CiU y PNV, roblaron un recursu d’inconstitucionalidá contra la Llei Mordaza, que foi almitíu a trámite pol Tribunal Constitucional y nel que s’esplica que la reforma del códigu penal “contravien la prohibición de penes inhumanes (art. 15.1 de la CE), fraya los principios de proporcionalidá y de culpabilidá y arriendes d’ello, el drechu a la llibertá (art 17 CE), ye contraria al principiu de llegalidá penal (art. 25.1 CE), porque nun ye una pena determinada y contraria al mandatu de resocialización (art 25.2 CE), por cuanto prácticamente acuta toa posibilidá de reinserción yá que la primer revisión va producise a los 25 años, y anque se produza dicha revisión en forma de suspensión de la conderga, el penáu va siguir sometíu a esa conderga tornando a prisión si camuden les circunstancies que motivaron la suspensión, anque sían ayenes al reu y non controlaes por él, inclusive si trescurriera bona parte del periodu de suspensión condicional”.

Con too y con ello, teniendo en cuenta que’l Conceyu resulta ser l’alministración pública más averada a la ciudadanía, qu’amás tien de velar polos intereses, drechos y llibertaes de los sos vecinos y vecines y siendo conocedores de les graves consecuencies que tienen pa colos drechos y llibertaes de la ciudadanía l’aplicación de la Llei Mordaza y de la reforma del códigu penal plantegada, que atenta escontra dellos artículos de la Constitución Española, Conceyu Abiertu por Noreña propón ente’l plenu del Conceyu de Noreña’l siguiente alcuerdu:

1. Manifestar la oposición a la entrada a valir de la Llei de Seguridá Ciudadana (Llei Mordaza) y a la Reforma del Códigu Penal plantegada.

2. Manifestar la voluntá d’esti Conceyu de torgar, por tolos medios llegales nel so alcance, qu’esti Conceyu collabore na aplicación de la Llei Mordaza y la Reforma del Códigu Penal.

3. Solicitar al Gobiernu del Estáu Español la retirada d’esta Llei y l’anulación de la Reforma del Códigu Penal, ya la dimisión de les persones responsables d’aprobar tal atentáu escontra los drechos y llibertaes de les persones.

4. Solicitar al Parlamentu Asturianu que se solidaricen colo espuesto nesta moción y en consecuencia manifiesten la so oposición a esta Llei y traten de torgar la so aplicación, por tolos medios llegales nel so alcance.

5. Unviar copia del presente alcuerdu a la Presidencia del Gobiernu del Estáu Español y a la Xunta del Principáu.

Tamién te podria gustar