Portada Documentu Comunicáu de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana sobre la especialidá d’asturianu

Comunicáu de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana sobre la especialidá d’asturianu

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana valoró, nel momentu de la so presentación, como mui positiva la proposición non de llei presentada pol Partíu Polpular pa la creación de la especialidá de Llingua Asturiana nel sistema educativu.

Por contra, güei llamentamos asistir na sesión plenaria d’esta mesma mañana al espectáculu bochornosu amosáu polos dos partíos mayoritarios nel debate de la proposición.

D’una banda’l PSOE presentó dos enmiendes dirixíes esclusívamente a dexar la proposición ensin efectu y convertila en papel moyáu.

¿Qué sentíu tien si non que se vincule la creación de la especialidá de Llingua Asturiana a la confección d’un estudiu xurídicu cuando yá hai un estudiu fechu -a encargu d’esti mesmu gobiernu- que fai una valoración favorable a la creación de la especialidá?.

¿Qué sentíu tien si non que se supedite previamente a la decisión del Ministeriu d’Educación cuando -d’aprobase nos términos iniciales- la propia proposición non de llei diría dirixida precisamente a pidir al ministeriu la creación de la especialidá?.

Vuelve rescamplar la oposición frontal del PSOE a cualquier avance hacia la dignificación de la llingua asturiana, incluso en casos como esti nos que nun pon reparu n’enfrentase a l’aplicación de sentencies xudiciales: Una sentencia reciente del Tribunal Supremu calificaba como illegales les plantíes funcionales de docentes y desixía la so inclusión na plantía orgánica de los centros, lo qu’implica necesariamente la creación de la especialidá pal profesoráu de llingua asturiana.

D’otra banda’l Partíu Popular fexo un exerciciu de cinismu políticu vergonzosu y intolerable. Teniendo votos suficientes p’aprobar la so propia proposición decide, in extremis, dexala ensin efectu incorporando les enmiendes presentaes pol PSOE. Evidenciando de manera penosa que nunca esistió per parte del grupu popular intención de collaborar na dignificación de la llingua asturiana, nin esiste n’ellos molición nenguna pola situación llaboral marxinal na que tienen qu’exercer el profesoráu d’asturianu.

El PP decidió retirar la so propia proposición non de llei énte’l riesgu de que fuera aprobada y pudiera valir pa meyorar la presencia de la llingua asturiana nel sistema educativu.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana condena esta instrumentalización de la llingua asturiana como elementu de confrontación política.

Asinamesmo, valoramos l’exemplu de xenerosidá política amosáu por Izquierda Xunida al ufrir los sos votos ensin condiciones al Partíu Popular.

Sicasí, la sesión plenaria d’esta mañana evidenció tamién que’l gobiernu asturianu nun va permitir nengún avance significativu na dignificación del idioma, por ello tenemos que volver a facer un llamáu a la reflexón n’Izquierda Xunida sobre la so participación nun gobiernu qu’agrede sistemáticamente los derechos llingüísticos más elementales y que sigue col oxetivu claru d’esterminar el patrimoniu llingüísticu asturianu nel menor plazu posible.

Por último, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana quier facer un llamamientu a tolos axentes y sectores sociales implicaos na resolución d’esti conflictu a mantener la movilización y l’actividá necesaries pa tornar la situación d’escepcionalidá que carez la enseñanza del asturianu y llograr con ello’l reconocimientu de los derechos llingüísticos, educativos y llaborales que tán en xuegu.

Tamién te podria gustar