Portada Sociedá Clausúrase’l II Alcuentru d’Escritores n’Asturianu Occidental en Cangas

Clausúrase’l II Alcuentru d’Escritores n’Asturianu Occidental en Cangas

by asturnet

Los actos del II Alcuentru d’Escritores n’Asturianu Occidental entamaron el sábadu pasáu cola presentación de los alcuentros alcuentros entamaos pola Xunta pola Defensa de la L.lingua Asturiana nel Occidente, cola collaboración del Ayuntamientu de Cangas y de la Conseyería de Cultura per parte de Ramón d’Andres, Xefe de la Oficina de Política Llingüística y delles autoridaes municipales del conceyu de Cangas. Los actos desenrolláronse nel Teatru Toreno de la villa de Cangas.

El sábadu pela mañana la xornada cuntó coles conferencies de Fernando Álvarez-Balbuena “¿Yía normal escribir na variedá occidental de la l.lingua? Propuesta d’unas pautas ortográficas integradoras ya suplementarias a la normativa oficial” y “Nel principiu fue’l cuentu” de Vicente García-Oliva.

La tarde completóse cola llectura de la ponencia “La deturpación de la l.lingua en Cuentos del Sil, ou el «llïones» (sic) cumo artefactu políticu ya identitariu” del llingüísta lleones Hector García Xil, una reflexón sobre l’usu del asturlleones, a xuiciu del autor incorreutu, per parte de dalgunos grupos culturales en Lleón. La tarde siguió con “L’aventura d’El Cudoxu” del escritor d’orixe lleones Francisco Xabiel González-Banfi y “Tradición oral ya l.literatura” pol etnógrafu Naciu’i‘Riguilón.

Ún de los actos más emotivos d’esti II Alcuentru foi l’Homenaxe al escritor Basilio Garrido, un actu presentáu por Ernesto García del Castillo “Neto”, col que’l coleutivu d’escritores quixo facer alcordanza y reconocencia a la curtia pero interesante obra del autor cangues. Nel actu, miembros de la Oficina de Política Llingüística y del conceyu de Cangas amosaron la intención d’espublizar la obra completa de Garrido bien llueu.

La xornada del sábadu completóse con un Conciertu acústicu de la mano de Pedru Pereira y Rafa Lorenzo y con un ‘’Filandón – Fiesta asturiana de nueite’’, nel que se cuntó cola participación de músicos del país como Xose ‘Ambás’ y Diego Pangua.

La segunda xornada d’esti Alcuentru d’Escritores n’Asturianu Occidental desenrollóse coles comunicaciones “Del.las notas alredor de la tradición oral de Cangas del Narcea” pol etnógrafu Berto Álvarez Peña, “L’artesanía popular cumo elementu pa la criación artística” pol estudiosu de l’artesanía Vitorino García y la ponencia “L’otru sendeiru de la nueite” de la mano d’Iris Díaz Trancho.

El pieslle de l’Alcuentru vieno dau pola mesa redonda “Tradición oral, cultura popular ya territoriu na l.literatura n’asturianu occidental”, moderada por Fernando Álvarez-Balbuena y cola participación de Vicente García Oliva, Xose María Rodríguez, Ignaciu Llope, Xose Ambás, Xuan Bello y Nicolás Bartolome Perez. Anque nun yera’l tema plantegáu, la mesa redonda convirtióse nuna apasionada discusión sobre cuestiones ortográfiques del asturianu occidental en rellación col estándar, magar del primer comentariu de Xose María Rodríguez, qu’espuso la idea de que ‘l’asturianu occidental peligra pol estándar’. Los demás participantes de la mesa rebatieron esta idea y espresaron la ‘necesidá del estándar como ferramienta d’usu común’ y ‘la necesidá de meyorar la educación inicial nel dialeutu occidental nes escueles d’esta fastera d’Asturies, meyorando la formación de los maestros nesi sen’.

Los actos cuntaron cola presencia d’autores de toles fasteres d’Asturies y Lleón. Escritores como Mª Esther García, Roberto González-Quevedo y Xuan Santori ente otros munchos.

Tamién te podria gustar