Portada Emigración Clausura de la Escuela d’Asturianía cola entrega de diplomes a la segunda promoción

Clausura de la Escuela d’Asturianía cola entrega de diplomes a la segunda promoción

by asturnet

El Conseyeru de Xusticia, Francisco Javier García Valledor, clausuró’l primer Cursu de la Segunda Edición de la Escuela d’Asturianía, xunta los responsables d’esta Escuela y los del Conseyu de Comunidaes ayeri, xueves 28 de xunetu a les 19.30 hores nel Teatru Filarmónica. Amás del Conseyeru, nel actu intervinieron Mª Jose Ramos Rubiera, Conseyera de la Presidencia, y Manuel Fernández de la Cera, Presidente del Conseyu de Comunidaes Asturianes.

Nel so discursu, Valledor destacó qu’esta escuela ‘facilita la participación y la so vinculación con Asturies de los descendientes de la emigración, que ye un de los oxetivos de l’aicción del gobiernu pa los prósimos años, considerando qu’hai un importante númberu d’asturianos y asturianes nacíos fuera d’Asturies que representen un autenticu capital social pa la nuestra comunidá, que de nenguna manera podemos obviar’, asina como tamien ‘val d’elementu d’apoyu a les manifestaciones de cultura asturiana que s’entamen fuera d’Asturies, tanto les nueves manifestaciones artístiques, como aquelles otres más tradicionales dientro l’acerbu cultural asturianu, y esto tien de considerase un elementu trescendental pal desarrollu de la nuestra Comunidá y tamien na so proyección esterior.’ Reconociendo que ‘diba ser imposible entender la cultura asturiana ensin l’aportación que se fizo a ella dende l’esterior y, güei, esa aportación sigue siendo indispensable’.Ver video(QuickTime),
Nel actu de clausura d’esta segunda promoción del primer cursu, amás de facese entrega de los diplomes Ver video, alumnos y profesores dieron un conciertu que tuvo compuestu de les siguientes actuaciones:

Les bandes de gaites fixeron una marcha procesional de Belmonte de Miranda. La música de la marcha yera tradicional con igües de Antolín de la Fuente. Y a continuación, tocaron ‘Muñeira de Bual’, tradicional tamien, con igües de Flavio Rodríguez Benito. Colos bailes a lo suelto ‘La Donzaina’ (L.larón – Cangas del Narcea) y la ‘Jota d’un puntu’ (Tineu – Valdes), dióse pasu a la actuación del gaiteru Ramón Sobero Romo, de Mexico, que tocó ‘Si la nieve resbala’.
La siguiente de les apaiciones fue pa cantar les tradicionales ‘La Florentina’ (Inverniegu – Valdes) y el ‘Ramu de Xiyón’ (Cangas del Narcea). Otros de los bailes que se danzaron foron ‘La Saldiguera’ (L.larón – Cangas del Narcea) y la ‘Muñeira nel Occidente’ (Ibias), enantes de l’actuación del gaiteru Víctor Apariocio Sáez, d’Alcobendas, que pertenez al Respingu.
Tres d’el, el conxuntu instrumental interpretó la ‘Muñeira Llibardón’ y l’área vocal fixo lo propio con ‘La neña que ye pa mi’ (Cancionero de Torner) y ‘Mocina, dame un besín’, d’Antolín de la Fuente.
Los componentes del conxuntu Vocal – Instrumental yeren:
Autor: Eduardo Martínez Torner
Armonización: Vicente J. Sánchez García
Tecláu: miriam Diana SAvino Fernández (Mar del Plata – Argentina)
Solista Voz: Diana De Cleene Ruiz (Rosario – Argentina)
Gaites: Flavio Rodríguez Benito y Jose M.Fdez. ‘Guti’
Percusión: Fernando M. de la Puente Hevia, Pedro Pangua Rivas y grupu d’alumnos.
Coru: Grupu d’alumnos
Director: Vicente J. Sánchez García

Como pieslle del actu, tolos asistentes cantaron xuntos l’Asturies, Patria Querida.

Tamién te podria gustar