CiU recupera’l Gobiernu de Cataluña énte’l descalabru del tripartit, colos peores resultaos na hestoria del PSC

29 11:47 2010 Imprimir

Los resultaos electorales camudaron dafechu’l panorama políticu catalán. El “tripartit” del PSC, ERC ya ICV, que gobernaba dende 2003, primero con Maragall y darréu con José Montilla, sufre una ablucante baxada. El PSC algama’l so peor resultáu hestóricu, con namás 28 diputaos (18,32% de los votos) dende los 37 que teníen, Esquerra pierde once diputaos, quedando con 10 y ICV-EuiA pasa de 12 a 10. Artur Mas, cabezaleru de CiU consigue facese col Govern de la Generalitat col 38’47% de los votos y 62 diputaos.

La xornada de votaciones foi tranquila y cuntó cola participación d’un númberu importante de catalanes, más de trés millones cien mil, el 59,95%, trés puntos más qu’en 2003, contra toles previsiones. Sicasí, la nueche foi movida, sacante pa CiU que vio dende’l primer momentu mui clara la so victoria.

El PSC entamó meyor pero foi pasu ente pasu perdiendo diputaos hasta quedase nos 28 colos que peslló la nueche. Montilla, Presidente de la Generalitat hasta güei, anunció qu’amás de nun ser candidatu a la presidencia del país, tampoco nun lo sedría a la dirección del PSC. La anécdota de la nueche electoral foi un güevu qu’acabó sobre la tiesta de Miquel Iceta, voceru del PSC cuando salía a reconocer la derrota yá cuando s’espublizaron los primeros sondeos a pie d’urna. L’asaltante gritó-y “rojo de mierda”, “Viva España” y “me habéis quitado el trabajo”. Iceta nun sufrió más qu’un sustu.

En contra de lo que-y pasó al PSC, Esquerra llegó a tener namás 8 diputaos y acabó faciéndose con 10 gracies al so pesu nes comarques interiores. Otra de les sorpreses de la nueche foi la de Plataforma per Catalunya, formación ultraderechista xenófoba, qu’en dellos momentos llegó a tener 3 diputaos, y a la fin quedó fuera del Parlament.

Pela so parte Ciutadan’s, formación de calter centralista y antinacionalista, caltuvo los sos trés diputaos, colos qu’entró en 2003, xubiendo en votos pesie a la escisión de dos de los sos diputaos, que pasaron a UPyD, formación que, por ciertu, quedó, con poco más de 5.000 votos, perbaxo d’otres como’l CORI, que llevaba de cabeza de llista a l’artista Carmen de Mairena.

Solidaritat Catalana, la formación lliderada por Joan Laporta, ex presidente del Barça, y que defende un procesu d’independencia unillateral nesta mesma llexislatura vio como tenía aseguráu dende l’entamu un diputáu, pero non el del so cabezaleru, hasta que los resultaos fueron meyorand y llegó a consiguir 3 puestos en Barcelona y unu en Girona, llegando con fuercia al Parllamentu Catalán, “van pautar –recordó Laporta- namás con quién garantice un referendum”.

Y el Partíu Popular, qu’esperaba muncho d’estes elecciones nun salió mal paráu, anque llegó a cuntar con 20 diputaos nel recuentu, los 18 consiguíos (col 12,33%) permiten a la formación presumir de los meyores resultaos de la so hestoria en Cataluña.

Otres fuercies con esperances d’entrar nel Parlament quedaron fuera, ye’l casu de Reagrupament,escisión d’ERC, que se fizo con 39.922 votos, Escons en blanc, con 18.600 votos; y Els Verds, con más de 15.000.

Revive la nueche electoral na canal Twitter Asturnews, pasu ente pasu, dende’l pieslle de los colexos electorales hasta la celebración de CiU y les reacciones de los demás llíderes políticos catalanes.

Resultaos completos de les Eleiciones

  Categories:
Loading Facebook Comments ...