Portada Lliteratura Cine y lliteratura ocupen la primer xornada de la Folixa del Llibru en Corvera

Cine y lliteratura ocupen la primer xornada de la Folixa del Llibru en Corvera

by asturnet

El xueves 25 d’abril van desenrrollase nel marcu de la Folixa del Llibru, dos actividaes gratuites na Sala d’Arte del Centru Sociocultural de Les Vegues. A les siete la tarde va presentase’l llibru “Arraianos”. Con él, la editorial asturiana Hoja de lata recupera pal públicu en castellán esti clásicu de Xosé Luís Méndez Ferrín, ex presidente de la Real Academia Galega, y autor de culto en llingua gallega.

Arraianos treslládanos a la frontera difusa ente la Galicia interior y el norte de Portugal, territoriu de bruxes, del agua y la piedra de les casones solariegues.

En diez relatos Ferrín llévanos al so universu particular, inquietante como la borrina que cubre a los protagonistes d’estes histories. La Raya ye la llinia invisible que separta a los habitantes d’España y Portugal, tierra enllena d’historia de contrabandu, lluches de poder, caciquismu y sometimientu a les autoridaes.

La narrativa de Ferrín destaca pola riqueza del so llinguaxe, clásicu, precisu, esquisitu, y pola capacidá enorme del autor pa componer atmósferes qu’envuelven al llector. Ferrín foi quien a crear un mundu fantásticu particular, presente nestos relatos. El realismu máxicu llatinoamericanu tien un esponente firme al otru llau del Atlánticu. Delles veces propuestu pal Premiu Nobel de Lliteratura.

Arraianos ye una de les obres más valoraes de Ferrín y, de fechu, foi Premiu Nacional de la Crítica 1992 y ye llectura obligatoria en secundaria.

Por cuestiones de salú, l’autor nun puede tar presente nel actu; sicasí, la editorial, representada por Daniel Álvarez Prendes, va proyectar un documental sobre l’autor. Na presentación, el responsable de la Casa de la Llingua va facer una introducción a la narrativa de Ferrín traducida al asturiano.

A les ocho la tarde va proyectase “El tercer home” dobláu al asturianu por Gonzali Producciones.

”El tercer home” ye una película de cine negro, del añu 1949 y con una duración de 104 minutos. Dirixida por Carol Reed y protagonizada por Orson Welles, recibió bien de premios (como l’Oscar a la meyor fotografía) y crítiques afalagadores, siendo ún de los filmes clásicos del xéneru.

Inspirada na novela homónima de Graham Greene, la película preséntanos un escritor de noveles policíaques que llega a Viena nel añu 1947, cuando la capital austríaca ta ocupada poles fuerces de los aliaos. Va en busca d’un amigu de la infancia y el mesmu día que llega paez ser que l’amigu muerre atropelláu; entós, l’escritor decide investigar les causes del crime.

Tamién te podria gustar