Portada Cine Cine social nel Festival Internacional de Cine de Xixón

Cine social nel Festival Internacional de Cine de Xixón

by asturnet

El certame cinematográficu presentará n’Asturies los documentales “Resistencia” de Lucinda Torre, sobre la llucha de los trabayadores de Duro Felguera, “En el hoyo” del mexicanu Juan Carlos Rulfo, y el llargumetraxe de ficción “La Línea recta” de José María Orbe, cola precariedá llaboral como fondu.

“Resistencia” el documental de la llangreana Lucinda Torre sobre la llucha de la plantiya de Duro Felguera contra’l peslle de la fábrica metalúrxica asturiana, estrenaráse nel certame xixonés dientro de la sección oficial fuera de competición. El llargumetraxe desenvuelve la historia d’estos trabayadores de la cuenca del Nalón despedíos nos momentos más duros de la crisis asturiana, que decidieron nun quedar paraos y lluchar pola readmisión y el mantenimientu de l’actividá indistrial en Llangréu. Una historia de trabayadores a contracorriente, qu’a base de llucha y movilización algamaron lo que queríen, que nengún compañeru fuere echáu al paru y qu’una fábrica centenaria nel país nun se fugase a los paraísos fiscales y medioambientales del Tercer Mundu (anguaño les empreses tienen ruedes diz un de los porotagonistes de la película). Lucinda Torre vuelve encerrase colos trabaydores nel Ayuntamientu de Llangréu, vuelve a viri la so fuelga de fame, visita con ellos la catdral d’Uviéu y sobre too, como na yá llexendaria película de H.erbert Biberman “La Sal de la Tierra”, da la pallabra a les muyeres, sofitu indispensable pa que la movilización llegase a bon puertu. BAC films y Televisión ESpañol producen esti saludable recordatoriu de ñla nuesa memoria histórica más reciente, que s’estrenará’l domingu 26 a les 17,00 nel Teatru Xovellanos de Xixón.

Como la vida de bien de persones nesti país, “La línea recta” tien la precariedá como telón de fondu. José María Orbe, director de la cinta, y productor d’una de les meyores películes del últimu cine español “Las horas del día”, escueye pal so debú la dura historia d’esta moza que vive nuna pensión y trabaya buzoneando. Los responsables del film escoeyeron Xixón pal estrenu mundial de la película. Fadráse’l llunes 27 nel Teatru Xovellanos de Xixón a les 20,00.

Nel apartáu de la sección oficial a concursu estranráse nel Estáu Español el documental “El hoyo”, cinta ganadora nos festivales de Sundace y Buenos Aires, y que relata la historia d’un grupu d’obreros que llevanta una autovía nel Departamentu Federal con “sangre, sudor y lárimes”. La película dirixida pol mexicanos Juan Carlos Rulfo, fiu del novelista Juan Rulfo, autor de “Pedro Páramo” y “El llano en llamas”. El llunes 27 de payares podremos vela nel Teatru Xovellanos.

Tamién te podria gustar