Portada Patrimoniu Carreño va convocar beques pa recopilar la toponimia de les parroquies del conceyu

Carreño va convocar beques pa recopilar la toponimia de les parroquies del conceyu

by asturnet

La Comisión de Cultura del Conceyu de Carreñó aprobó’l 17 de Xineru por tolos grupos políticos la convocatoria d’unes beques pa la recopilación de la toponimia del conceyu. Inicialmente, y en collaboración cola Academia de la Llingua Asturiana, l’Ayuntamientu convocará estes beques pa facer los trabayos d’investigación, y será l’Academia quien los vaya publicando. Al final d’esti procesu, y colos trabayos de toles parroquies completaos, l’Ayuntamientu recopilará y editará un llibru con tola toponimia menor del Conceyu.

Esta propuesta trata de recuperar y evitar que se pierdan los nomes tradicionales de llugar asturianos: nomes d’accidentes xeográficos, montes, praos, cases, ríos, fontes, etc, y pretende rescatar la sabiduría popular y les denominaciones tradicionales que demientres sieglos fueron emplegaes polos vecinos de Carreño. Les denomaciones van acompangaes d’una curtia descripción de caúna d’elles, gracies a les informaciones de bonos falantes y conocedores de la xeografía.

D’esta mena, y con esta propuesta, nesta llexislatura completaráse la recopilación de los nomes de llugar asturianos de les parroquies del Conceyu. Esti proyeutu d’investigación toponímica foi entamáu nos años 90 pola Academia de la Llingua Asturiana, que ya tien investigaos y publicaos pa Carreño los estudios de les parroquies de Tamón, Ambás, El Valle y Candás, polo que les beques diríen dirixíes a les 8 parroquies que tienen pendiente l’estudiu.

A día de güei, l’Academia de la Llingua Asturiana tien publicáu l’estudiu toponímicu d’unes 125 parroquies de les 1000 qu’aproximadamente tien Asturies. Carreño convertiríase, xunto con Amieva, nel primer conceyu que completa l’estudiu de la toponimia menor.

Tamién te podria gustar