Portada Sociedá Carmen Rúa afirma que l’alcaldesa y los socialistes nun quieren aprebar la ordenanza del asturiano

Carmen Rúa afirma que l’alcaldesa y los socialistes nun quieren aprebar la ordenanza del asturiano

by asturnet

La conceyala de Llingua y Cultura Asturianes del Ayuntamientu de Xixón Carmen Rúa acusó al grupu socialista y a l’alcaldesa, Paz Fernández Felgueroso, de nun querer aprebar la propuesta d’ordenances sobre usu del asturianu nel conceyu elaborada pola Oficina Municipal de la Llingua. Rúa afirmó que dende’l so grupu d’Izquieda Xunida-Bloque ya nun saben qué armes polítiques utilizar pa enderechar la situación.

Dende l’unvíu per parte de la Oficina de la Llingua a los grupos políticos del documentu sobre usu del asturianu nel Ayuntamientu y en tolos departamentos municipales namás los conceyales d’IX-BA amosaron intención de llevar la propuesta a un plenu pa la so aprebación. Los sos socios de gobiernu del PSOE refugaron en sucesives ocasiones asumir el documentu y nos últimos intentos de desbloquear la situación encamentaron una rebaxa de los conteníos de les ordenances y la mesma alcaldesa llegó referise a elles na so redacción orixinal como “una oficialidá de fechu”, que’l so grupu nun taba dispuestu aceptar.

Carmen Rúa, responsable política del departamentu de normalización qu’elaboró les ordenances por encamientu del COnseyu Asesor de la Oficina Municipal de la Llingua manifestó recientemente a un diariu asturianu que nin l’alcaldesa nin el grupu socialista queríen aprebar la propuesta sobre usu de la llingua asturiana y confesó que nel so grupu ya nun tienen armes polítiques pa llegar a un alcuerdu: “o nun esisten eses armes o si esisten nun se tan esgrimiendo per parte del equipu de gobiernu”, afirmó.

La conceyal de Llingua y Cultura Asturianes presentó va unes selmanes un estudiu sociollingüísticu dirixiu pol profesor Francisco Llera Ramo, según el cualu una amplia mayoría de xixoneses yeren partidarios del usu del asturianu dientro del Ayuntamientu y un 61 por cientu favorables a la oficialidá.

Tamién te podria gustar