Portada Sociedá Carlos Varela denuncia que “Hai xente que tien miéu a falar en gallego porque van a por ellos”.

Carlos Varela denuncia que “Hai xente que tien miéu a falar en gallego porque van a por ellos”.

by asturnet

Dientro d’un especial de La Voz de Galicia sobre l’Informe de l’Academia de la Llingua sobre’l gallego-asturianu l’académicu de la Real Academia Galega (RAG) pal Eo-Navia, Carlos Varela Aenlle, denunció que la intención de l’Academia de la Llingua Asturiana y los partíos asturianistes “promueven una perspectiva reducionista y unificadora que falsea la realidad lingüística del occidente asturianu”.

L’académicu de la RAG denunció la esistencia de persones que “tienen miéu de falar en gallego, porque van a por elles”, poniendo asina de relieve la esistencia de galego-falantes en priváu que nel planu públicu nieguen esa condición. Denunciando asina mesmo que ye blancu d’amenaces y insultos, que siente especialmente doloroses porque afecten a la so vida personal y familiar. Varela denunció qu’el so nome tea denigráu nos foros d’internet y que yá tuvo que pidir a los sos moderadores la retirada de los comentarios pa evitar tresladalos a los tribunales.
L’académicu de la RAG pal Navia-Eo reclamó, nel marcu del artículu de La Voz de Galicia, una actuación más decidida de la Xunta Galiza. Asina propón la creación como medida básica d’una oficina lingüística pa la zona “bien seya pola propia Academia, bien por Política Llingüística”. Criticó l’ausencia de la cuestión llingüística de la cimera ente los presidentes d’Asturies y Galiza.

Tamién te podria gustar