Carlos Alba: “El monólogu daprendíase por imitación y al traviés de la esperiencia”

30 xunetu 10:38 2010 Imprimir

L’actor Carlos Alba vien dedicando los últimos años a l’anovación del monólogu asturianu, una de les señes d’identidá de les artes escéniques asturianes. Dientro d’esi proyectu entama cada añu en Candás, un cursu de monologuismu nel que forma a los actores del futuru. Pa conocer más sobre los conteníos del cursu, la visión del monologuismu d’anguaño y los proyectos del intérprete de personaxes como Cellero o El Pola, falamos con Carlos Alba na Entrevista de la selmana.

-Otru añu más entama’l so cursu de monologuismu, ¿qué balance fai d’estos años?

-Ye un balance positivu por cuanto la mesma esistencia d’un cursu o taller de monólogu asturianu ye daqué que nunca enantes nun se diera. El monólogu daprendíase por imitación y al traviés namás que de la esperiencia, ensin sistematizar conocimientos que pueden facilitar muncho la tema en cuantes a l’anovación y modernización temática del monólogu.

-¿Cuál ye’l pérfil de la xente que participa cada añu nel cursu?

-Suel ser xente interesao nel teatru que quier probar con un xéneru como’l monólogu que por ser unipersonal y desixir una mínima dramaturxa per parte l’intérprete pue paece-yos interesante. Tenemos nesti campu dos asignatures pendientes: que s’anime a apuntase xente del teatru profesional, per un llau; y que tamién lo faigan los del teatru llamáu costumista. A estos paez ser que la complexidá del monólogu tíra-yos un poco p’atrás. No que cinca al teatru profesional atopamos la mesma distancia qu’hubo siempres: per un llau considérase’l monólogu como xéneru menor, pel otru, hai una incomprensión cultural del mundu qu’espeya’l monólogu asturianu, y una desconocencia de la llingua asturiana por mor de la procedencia social.

-¿Espera una bona participación pa esti añu?

-Sí, añu tres añu’l númberu de xente interesao y de participantes medra.

-¿En qué consiste’l cursu, qué partes tien?

-Nel cursu faigo una introducción a les coses qu’hai que tener en cuenta pa facese monologuista: cómo iguar un personaxe, dir a la gueta de testos, adaptalos, cómo crear los guiones propios y tar al quite de toles caxigalines que formen esi microespectáculu que ye un bon monólogu bien echáu.

-Dempués de dellos años trabayando nel campu de l’anovación del monólogu, ¿qué momentu cree que vive esti xéneru?

-Bono. Los monologuises que lleven más de venti años siguen n’ello con puxu y creatividá, como por exemplu Pin de la Cotolla o El Maestru. Ente le propuestes nueves falta un estudiu fonderu de los raigaños y la esencia del monólogu asturianu, tanto per parte los intérpretes como los autores. Y fai falta “desconectar” dafechamente del referente “club de la comedia” o stand up comedy, porque namás que fai amenorgar les fuercies creatives de la xente y provocar la imitación güeca d’un xéneru que nun ye asturianu nin puede aportar res a la nuesa evolución. Tamién hai un peligru importante: la llingua asturiana ta en procesu desapaición y eso tien consecuencies nel monólogu.

-Tien trabayao col monólogu na televisión, ¿qué tal s’adapta’l monólogu asturianu al campu audiovisual?

-Bien, si tenemos en cuenta que tamos faciendo televisión, non teatru nin monólogu. La televisión impón les son característiques a cualesquier cosa cola que s’enfrente.

-Tamién, de xemes en cuando, sacó fuera d’Asturies a personaxes asturianos como Cellero, ¿qué tal respuende la xente a personaxes asturianos como esti?

-La xente en Cellero ve sobremanera un vieyu de pueblu. Qu’amás pue falate de cualesquier tema. El ser un vieyu asturianu, pa dalguna xente, da un poco más d’atracción pola mor de la nuesa hestoria y del prestixu que tenemos los asturianos como trabayadores y xente lluchador.

-¿Qué-y falta al monólogu asturianu no que cinca a la promoción?

-Camiento que d’esi tema igual pue contestar meyor daquién que controle más de publicidá y promoción. Yo pienso que lo importante ye trabayar y que trabayando bien suel salir más trabayu.

-Cellero, El Pola, Caleya Urbana, cada ciertu tiempu prepara personaxes nuevos, ¿trabaya en dalgunu nuevu nestos momentos?

-Esti ye’l segundu branu que saco a la cai al xuglar Bandurrio, sobremanera per mercaos, col qu’amás de monólogos y sucedíos echo cantares cola bandurria, dempués de dir a unes clases con Héctor Braga. Tamién ta cociéndose Sindo, un rapaz que ñació como animación nel mercáu clarinianu de Candás y que tien participao na sección “La viesca felechos”, qu’entamé esti añu en Puntu Radio, xunto con Vanessa Peña.

-Con Vanessa Peña, precisamente, trabaya tamién en cuentacuentos con neños y otres actividaes educatives, ¿cómo pue ayudar el teatru a la educación?

-El teatru echa un gabitu a los neños y neñes pa ser más comunicativos, pa compartir, pa ser quien a espresase, y nel casu de la narración oral ponlos en contactu cola so hestoria popular, cola tradición oral y col asturianu faláu.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...